onsdag, januari 24, 2007

Bäst i Sverige

Tips-SM är, föga överraskande, en tävling där landets främste i grenen stryktipstippande skall utses. Man tävlar både individuellt och i lag.
Och det är just lagtävlingen som är extra intressant.

Efter första omgången leder nämligen laget Cardigan Daffypoff, beståendes av mig, Anton, Robban och min gamla Trollhättans Tidning-kompis Peter.
Vi leder. Över alla andra. I hela Sverige.

Omgång två äger rum på lördag, och eftersom vi givetvis inte kommer att leda efter den tänkte jag att det var bäst att meddela de glada nyheterna här och nu.
Så. Tillbörlig respekt kan uttryckas med kommentarsfunktionen här nedan.

* Cardigan Daffypoff (spelas av Lars "Åby Hermansen") är lettisk bygelhästdeltagarare i internationella Parad-VS i gymnastik med Lek och Idrott i Galenskaparsketchen "Sportattack" från tv-serien "En himla många program". Han får bara åttor av domarna men förlorar ändå när skotten Henry Racketson gör den "Spanska" och vinner på 8,3.

12 Comments:

At 24 januari, 2007 15:06, Blogger Tor Billgren said...

Men varför skickar ni inte in kupongerna och vinner pengar istället? Toc-toc-toc...

 
At 24 januari, 2007 15:11, Blogger Tor Billgren said...

Jag hade hellre låtit mig piskas än att tvingas lyssna till Antons, Måns och Robbans diskussioner om ettorna, tvåorna och kryssen. När jag föreställer mig de ölförstärkta vrålen känns det som att jag håller på att tappa alla mina tänder. Har det inrättats en särskild krisjour för Hannah och Anna? Finns det ett 90-konto?

(Den här kommentaren kommer jag att få äta upp den dag champagnekorkarna poffar, och tusenlapparna prasslar i Måns smoking, Antons vita kavaj och Robbans magväska.)

 
At 24 januari, 2007 16:43, Anonymous Anonym said...

Ja, ja, den dagen ja. Men vi som investerar våra pengar i läcker mat, goda viner och feta cigarrer vinner varje gång, till skillnad mot dem som matar hästar och hjulbenta fotbollsspelare med sina surt förvärvade slantar. Så stoppa in tänderna i munnen, luta dig tillbaka i fåtöljen, släng på en jazz-skiva och låt konjaken snurra i kupan, Tor.

...men för all del, pojkarna verkar ju vara duktiga. Så grattis till er!

 
At 24 januari, 2007 16:51, Blogger Thomas Pihl said...

Magväska! Haha! Robban som Borat.

Grattis Daffypoff, vad duktiga ni är.

Själv lägger jag mina pengar på ett nytt främre avgassystem à 10600 riksdaler.

 
At 24 januari, 2007 16:54, Blogger Tor Billgren said...

Sitter inte avgasröret där bak?

Gustaf: Se nu till att få ut den där soffbilden!

 
At 24 januari, 2007 22:11, Blogger Anders said...

Men ändå.
Bäst i landet!
Det är ju impregnerande.

Själv lägger jag mina pengar på sluträkningen från elektrikern, 27.168 kronor.
Och sluträkningen från rörmokaren, 48.859 kronor.

Får man vara med och tippa, grabbar?

 
At 24 januari, 2007 22:52, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Ho ho! Det är sådant här som ändå får en att se ljusare på högen med räkningar. När man är hyresgäst lägger man ju typ 48,50:- till rörmokaren varje månad och det märks betydligt mindre. Men bilar är ett h-lvetes skit, så fort jag fått ett jobb med firmabil så är det jag som säljer illa bums.

Tor: Jag har inte varit hemma i kväll och kommer inte att vara det imorgon heller. (Du förstår att jag är ju så EXTREMT social) Men nu är jag in(b)loggad, så på fredag blir det husesyn.

 
At 25 januari, 2007 08:29, Blogger Måns said...

Sebban: Antal rätt fördelade sig enligt: 12 (Peter), 11 (Måns), 10 (Anton) och 10 (Robban).
Och vi tippar helt och hållet för oss själva.

KUL! att Gustaf äntligen upptagits i församlingen på riktigt.

 
At 25 januari, 2007 11:46, Anonymous Anonym said...

Haha, mycket bra tråd Måns!
Sebban: Vi spelar 64 raders (6 halvgarderingar). Sånna är reglerna.
Vinner vi detta lovar jag att köpa en midjeväska, bara för att statuera ett exempel. /Ta-Rob

 
At 26 januari, 2007 11:42, Blogger Anders said...

Grekiska förstår jag heller inte.

Nå, blev det någe kosing på de 12, 11 respektive 10 rätten?

 
At 26 januari, 2007 13:51, Blogger Måns said...

Anders: Jadå. 12 rätt gav totalt typ 4500 kr. 11 nästan 500 och 10 typ 50. Inte tillräckligt för en normal hantverkarräkning m.a.o. men ändå en liten slant.

 
At 26 januari, 2007 15:33, Blogger Anders said...

Åhå!

Nåväl, jag håller mig nog till den nivå på spel och dobbel som jag kan hantera.
Skall därför inhandla ett styck skoterlott, så har jag chans att vinna en sån där modern fyrtaktare som ser ut som en insektsfejja i fronten.

 

Skicka en kommentar

<< Home