onsdag, januari 10, 2007

En tankekedja

11 Comments:

At 11 januari, 2007 00:33, Blogger Thomas Pihl said...

Det är ju läskigt!

 
At 11 januari, 2007 11:17, Blogger Anders said...

Visst är det?
Det var Tommy-hjälmen och smilet som började kittla någon nervtråd.
Om ni minns sketchen i Monty Pythons The meaning of Life där en grupp brittiska soldater under första världskriget samlat ihop presenter till sin officer och vill överräcka dem mitt under ett skyttegravsanfall. Där har Terry Gilliam alltså en likadan hjälm.
Och så är det då bilden på densamme Gilliam som Conrad Poohs med sina dansande tänder i en typisk Python-animering.
Mycket skönt att hitta bilderna så pusslet föll på plats.
Sorry att det blir lite mycket Anton-flashing, Anton...

 
At 11 januari, 2007 12:59, Blogger Tor Billgren said...

Glasklar tankekedja.

 
At 11 januari, 2007 17:07, Blogger Anton Berg said...

Vadå mycket? Det här är normalt i min värld. Jag ÄLSKAR att synas. MER MER MER!

Tänker jag. Och mailar kustarniklänken till Se & Hör.

Hohohoho.

För övrigt åkte jag tyvärr skidor helt utan hjälm i förrgår också.

Men nu har jag lånat en cykelhjälm.

 
At 12 januari, 2007 10:29, Blogger Anders said...

Lånat?
Du går sta och köper dig en egen ägandes störtkruka på momangen!
Fast det är bra att du lånat.
Så onödigt att spräcka skallbenet mot en betonggris när man kommer ut i rullgrus.

Hur går det att åka?
Har du lyckats undvika grenar, stenar, barnvagnar, trottoarkanter, pudlar och glin?
Kör du klassiskt eller skejtar du?
Har du rullskidåkarspets på stavarna? Med coromantspets eller vad det nu är för rymdmaterial. Jag provade med vanliga skidspetsar och bytte sedan till den rätta varan, och det var som att gå från Bambi på hal is till Bambi med stegjärn under klövarna på sandpapperklädd asfalt.

 
At 12 januari, 2007 10:55, Blogger Anton Berg said...

Ja fästet är ju problemet, är det fin asfalt rullar det ganska bra, men stavarna slinter. Är det bra stavfäste så är det trögt rull...

Jag har köpt nya fästen och ett diamantbryne så jag kan slipa upp dom.

Jag har kört två gånger, bägge ca en timmas faktiskt åkning. Jag åker på plan asfalt på ny cykelväg uppe på Årstabron. Då orkar man staka åt ena hållet (en knapp km antar jag, det tar 5 minuter).

Åt andra är det lite mer uppför så då får jag diagonal-staka.

Åt det hållet tar det ca 7 minuter.

Såklart tränar jag bara klassiskt eftersom Vasalopept är målet.

Min teknik bör finslipas.

 
At 12 januari, 2007 11:00, Blogger adam said...

Kan du inte ha såna där pensionärsstavar med gummipluppar under?

 
At 12 januari, 2007 11:04, Blogger Anton Berg said...

Adam - kollar här:
http://www2.ess.slu.se/peterask/sport/skidor/2spetsar1.htm

 
At 12 januari, 2007 11:40, Blogger adam said...

Som om du skulle ha så mycket kräm i armarna, eller drar du dom efter dig i nedförsbackarna. Åk försiktigt.

 
At 12 januari, 2007 20:58, Blogger Anders said...

Jäklar vad det slits!
Tufft att slipa stavarna innan man tar en tur.
Men det är ju skitaläskigt att inte kunna bromsa, eller hur?
Det går inte.
Eller jo, man kan ju sidsläpa hela skidan som di gör med rullskridskor, men det är junte så bra för hjulen.
Och mesbromsa med stavarna kan vara ödesdigert för familjejuvelerna.

 
At 13 januari, 2007 16:51, Blogger adam said...

Jag gav han lite fett bara.

 

Skicka en kommentar

<< Home