söndag, januari 07, 2007

Spårlöst försvunnen...

...är ju snön. Vasaloppet nalkas. Min panik likaså.
Alltså plockar jag fram mina gamla armbågsskydd. Just dom jag hade under min pojklagstid i bandylaget BK Bore.


Femton år senare passar dom som armbågen i armbågsskyddet! Prima!

Förra årets bästa skoköp kommer också väl till pass. Grymt sköna att gå i. Varma i minusgrader. Tål väta. Underbar sula. Och sitter fast längst fram lär dom också göra...

En snygg mössa också... Kanske den med reklam för Fredrik Lindströms tv-program? Det är ju rätt inne just nu... Fast egentligen gillar jag det inte... För mycket snack - för lite fakta!
Äsch, den duger att svettas i...

Jaha! Då var man klar då! Härligt!

"Om inte snön kommer till Berg får Berg åka på dalskidan... på jul... eller till jul..."

Typ, nånting, äh, jag kan slipa på det där under min runda...
Runda... av... kanske... Vad är det MED människor som envisas med att avsluta meningar med tre punkter? Vad är det dom MENAR? Är det något slags läs-mellan-raderna-meningar dom vill få till? I så fall kanske dom skulle satsa på sin text så att det FANNS nånting att läsa mellan raderna!
Såja, såja, såja, inte bli arg nu, det ska ju bli kul det här! En avslutande chic bild bara:


Härnäst: Rullskidor! *




*
Rullskidorna införskaffades i lördags för 1500 hutlösa kronor eftersom jag SKALL genomföra Vasaloppet och därför behöver träna, snöbristen till trots.
Första passet genomfördes mellan 14.32 - 15.38 söndag eftermiddag.
Resultat: Inget brutet. Ingen omkullkörning. Flera gånger hjärtat i halsgropen. Två ordentliga blåsor vid respektive tumrot. En väntande träningsvärk.
Kul.

9 Comments:

At 08 januari, 2007 00:16, Blogger Anders said...

Oooh, rullskidor, du modige!
Jag testade dylika på Ulricehamns banvall, numera omlagd till cykelväg.
Resultat: grovt uppriven armbåge och kraftigt utvecklad farträdsla.
Det går ju undan som fäään och går inte att bromsa.
Armbågsskydd är alltså bra.
Du måste ha hjälm!
Imorgon är det du som köper en hjälm, låter dig fotas och lägger ut bilden här. Annars kommer jag inte att kunna sova.

Full poäng på Gesigfanometern!

 
At 08 januari, 2007 07:59, Blogger Tor Billgren said...

Ett enda ord formar mina läppar: stolle

Kör inte för nära Liljehomskajkanten bara...

(Notera de trenne prickarna!)

 
At 08 januari, 2007 12:31, Blogger Anton Berg said...

Jag ba: gesigfanometern?
Ljudar: [schessijefanom.] [jesui ge fano] [gessischefanome] [Aha!]
[je sejj fa:n o meten]

 
At 08 januari, 2007 13:39, Blogger adam said...

Nostalgi, vilka Trex är det 202 eller 404? 202:orna var mina första, sen växte man ur dom och fick ett par 404:or, med kardborrefäste. Lycka till.

 
At 08 januari, 2007 14:03, Blogger Måns said...

Jag använder tre prickar HELA tiden och tänker inte sluta med det bara för någon uppkomling med Gunde Svanambitioner tror att han fått mandat att vara språkpolis.
Så det så.

 
At 08 januari, 2007 15:56, Anonymous Anonym said...

Mario Lemieux skulle baxna om han såg dig!

 
At 08 januari, 2007 16:33, Blogger Anders said...

Pust.
Vilken tur att ni finns en seg måndag så man får skratta lite.
Jag menar: skratta lite...

Och Anton!
Vi väntar på en hjälmbild!

 
At 09 januari, 2007 09:43, Blogger Anton Berg said...

Robban: Det är tema pingvin. Om man kollar riktgit noga på mina knästrumpor(!) ser man pingviner där också.
Detta upptäckta Anna och skrattade rått.

Skidorna är ett par everest, Adam. Dom var nersatta med 500 spänn och billigast i Stockholm.

 
At 10 januari, 2007 10:48, Anonymous Anonym said...

Anton bär på fågelvirus!

 

Skicka en kommentar

<< Home