torsdag, januari 18, 2007

Den är fortfarande hissnande

Jag har numera en platt-tv och ett 5.1-kanalers surround-system med trådlösa högtalare och en massa andra häftiga finesser.

Jag har i viss mån slösat pengar men även, hävdar jag ändå envist, i viss mån - köpt lycka.

För till skillnad mot den stackars killen i Springsteens underskattade låt från -92:

Well now home entertainment was my baby's wish
So I hopped into town for a satellite dish
I tied it to the top of my Japanese car
I came home and I pointed it out into the stars
A message came back from the great beyond
There's fifty-seven channels and nothin' on

Till skillnad mot denne arme sate som i slutet av sången låter sin Magnum göra ett stort hål i tv:n eftersom frun har lämnat honom och allt han nu har är 57 kanaler som visar ingenting,
ja till skillnad mot honom så har jag tillbringat de senaste kvällarna med Lord of the Rings.



Det är första gången jag ser om filmerna och nu är det förstås extended version som gäller.

Det är lika bra den här gången!

Nästan bättre för jag sitter och myser åt alla ljudeffekter som swishar runt och åt alla explosioner som verkar gjorda enbart för att nördar som jag ska tänka att "oj vad subwoofern får jobba nu - shit vad gött det låter!".

Ett enkelt nöje kan tyckas men Peter Jackson har åstadkommit ett mästerverk och sådana bör avnjutas med andakt och genom en fin utrustning.

8 Comments:

At 18 januari, 2007 16:30, Blogger Anders said...

Hurra!
Jag njuter med dig, Anton!
Och jag ska glädjas extra mycket å dina vägnar i kväll när jag sätter mig framför vår ickeplatta 21-tummare där ljudet surrar om det blir för stor vit yta i bild.

 
At 18 januari, 2007 17:24, Blogger Thomas Pihl said...

Anders och Magdalenas favoritfilmer:

- Fröken Smillas känsla för snö
- Pingvinresan
- Hjältarna från Telemarken
- Sällskapsresan 2 (Snowrollers)
- Rymdimperiet slår tillbaka
- Så vit som en snö
- Snön faller på cederträden
- Den vita filmen

 
At 18 januari, 2007 18:39, Blogger Måns said...

Själv njuter jag av tv-serien Dexter, liggandes i soffan med min bärbara Mac på magen och Sennheiserlurarna inkopplade.
Mkt bra.

 
At 22 januari, 2007 15:44, Blogger Anders said...

Jävla Thomas.
Jag har kämpat i flera dagar med att komma på en rolig filmlista som svar.
Men det blir bara påhittade titlar som "Så gör vi kastruller i Eskilstuna".
Jag ger upp.

Men i tv-frågan har jag en plan.
Jag ska köpa värsta feta superbredbildsapparaten - men inte platt!
De praktiskt taget skänker bort maskiner som bara är 2-3 år gamla. Såg exempelvis en 32-tummare som gick för en femhundring, köpt i förrfjol. Ringde en halvtimme för sent, tyvärr.

 
At 22 januari, 2007 16:55, Anonymous Anonym said...

Helt rätt Anders, slåss mot det falska framåtskridandet! Men glöm inte att köpa ett elegant TV-skåp i fanér att ha den i.

 
At 22 januari, 2007 16:57, Anonymous Anonym said...

Mahognyfanér, alltså.

 
At 22 januari, 2007 17:14, Blogger adam said...

Eller köp en svartvit och trä en nylonstrumpa över den.

 
At 24 januari, 2007 08:27, Blogger Tor Billgren said...

I vilken av filmerna är de där drakarna med? Tvåan? Jag menar scenerna där de flyger över fälten och söker efter - ja vem det nu är.

 

Skicka en kommentar

<< Home