tisdag, augusti 16, 2005

Kajsas orkester

Köper svenska folket inte skivor längre? Igår släppte Kaizers sin nya skiva, och jag tänkte fira att jag jobbar heltid med att köpa den på självaste släppdagen. Väl på Masthugget förvirras jag av att de har byggt fem stora bostadshus med till synes fina lägenheter i precis där. Skumt, det har varit arbeten och skit där hur länge som helst, men bara gropar, och så är man borta ett halvår och vips är det 3 års internkö för att få bo där - folk i varje håla, som har satt upp speglar med guldram och fikusar på balkongen. Sen Skivhugget som skryter med Kaizerssläppet på sin hemsida. Men en lapp på entrén säger åt oss att gå runt. Aha, de expanderar! Men vad har hänt? Köper folk inte skivor längre? Det har flyttat in i den lilla trånga delen som var vigd åt klassisk musik förr. Och så har de inte fått nån post idag och vet inte om kaizersskivan kanske kommer imorgon. Då körde vi till Bengans, ”Kajsas orkestra, sa du, ska kolla här”... Fiasko. Skivan finns alltså inte att köpa i Göteborg än. Tock tock tock...

Tock tock tock, ja. Nu förstår jag plötsligt var utrycket kommer ifrån. Vi har nämligen en dunkmaskin här på bygget utanför kontoret som låter tocktocktocktocktocktocktocktock och som man blir tock tock tock av. Den dunkar sextondelar i 60 bpm ungefär (4 tock/s) och det är inga små stockholmsknackningar heller, det här är västkustskt betongdunk i balkantempo!
M'Bok

Superljudteknikern M'Bok?

Jag tror kanske att jag har nämnt att jag inte har kunnat prata sen sommartoppen. Nu börjar jag få tillbaks en obskyr bas och jag har fått en vitlök från en kollegas franska vitlöksodling som jag tydligen ska äta upp på lunchmackan för att bli bra. Jag skulle hålla i en presentation för hela företaget igår, men fick istället träna upp min förra chef som skötte snacket medan jag mimade.

Ni som förresten var oroliga för att Angton skulle ha förirrat sig bort från sommartoppen tillbaks till studiegången kan nog slappna av. Det första som möter mig när jag kliver in på hotellrummet där sommartopsefterfesten är, är en snubbe som heter Men, Mask eller Mal eller nåt sånt, och som när jag presenteras som Sebastian svarar "ja, vi såg Bastian". Anton är bland de sina! Och jag tyckte nog de tittade på honom allihop med lite tindrande ögon, oavsett om de krockade lite i nån diskussion eller inte.

Slutligen skulle jag vilja tacka Mångs för de fina bilderna. Tänk att jag skulle få vara med på två av dem! Men jag förstår inte hur jag kunde få för mig att försöka hoppa ända till Bornholm om det är så långt dit. Dunk dunk dunk...

7 Comments:

At 16 augusti, 2005 11:40, Blogger Tor Billgren said...

Menar du superljudteknikern Jos? Ordvitsar är det nya svarta i helvetet, har jag läst i dagbladet.

Vad Kaizers bekräftar så tänker jag inte ens försöka hitta den i nån malmöaffär. Jag tänker sannerligen inte göra mig det besväret. Internet är min största bundsförvant i det här sammanhanget. Eller kanske mitt visitkort? He hi ha ho...

 
At 16 augusti, 2005 12:25, Blogger Måns said...

Tack själv, Prutteba.
För att du ville vara med på bilderna.
Och för att du nu tipsade om Kajsas-skivan. Har precis jallat ner - här ska det ipoddas! (Ska bara lägga in talboksvarianten av Röde Orm först... nio skivor, det tar tid)

 
At 16 augusti, 2005 14:19, Blogger Thomas Pihl said...

Just i detta NU svarar Kajsa på läsarnas frågor på vg.no.
Jag har skrivit in och frågat hur de tänker erobre Sverige.
Hoppas de svarar.
Hoppas hoppas hoppas!

 
At 16 augusti, 2005 14:47, Blogger Måns said...

Och just i detta NU har jag lyssnat igenom skivan.
Kjempebra!
Nu ska jag se om Bilen får svar...

 
At 16 augusti, 2005 14:51, Blogger Måns said...

De svarade ju inte på din fråga, Thomas.
Synd.
Men antagligen tyckte de att det var viktigare med varför de inte gör låtar om katter, och vilken typ av förstärkare gitarristen har.

 
At 16 augusti, 2005 15:15, Blogger Thomas Pihl said...

Jävla pissfrågor folk ställer.
Idioter.
Jävla norrmän.
Jag ska genast göra slut med Elise.





















Närå.

 
At 17 augusti, 2005 16:57, Blogger Anton Berg said...

Mek. Mats Ekman. Gigant. Såval bland decibel och reglar som bland ordvitasar.
Jos. Jonas Sjöberg. Den bästa sändningsteknikern av dom alla. Underbart snäll.

Jag missade "Såg Bastian"-skämten. Jag missade även när han kallade de unga tjejerna för Groupies på sitt harmlösa sätt och blev avsnäst av tjejerna. Klavertramp av bägge parter.

Att säga att ordvitsar är skit är att pissa på Povel.
Jag står på barrikaderna och försvarar Karamellodiktstipendiets existens.

En dag ska JAG få det! Mooooooahahahaha!

 

Skicka en kommentar

<< Home