söndag, augusti 14, 2005

Sommartoppen

Hej!
Åhhhh, vilken lättnad det är att kunna kommunicera utan att prata. Jag har helt supit bort rösten. Eller inte så mycket supit som sommartoppat bort den. En halssjuka som inte hade släppt än och sen direkt på det jury i sommartoppen (skratta inte Tor, du gör samma grej om en vecka!) och Anton som hetsade oss att skrika och härja. Showen var kalas med snorhögt tempo. Roligast var Antons fråga till idol-daniel: "är det där din riktiga röst eller har du tagit lektioner?". Hur ska man som plaststjärna och sånglektionsaddict ta sig ur den frågan på ett diplomatiskt sätt? Bäst var Laleh även om resten av publiken inte fattade det, och mest pinsam var Stenmark som frågade en dragspelare som hade spelat med Totta Näslund ifall Totta gillar kräftor. Men det är orättvist att säga så, för Martin var en naturbegåvning som beskrev väldigt radiovänligt vad lyssnarna inte såg och tacklade fantasilösa tonåringar på ett lysande sätt, medan Laleh inte alls fixade att vara kvick och fräck i toppens rosa soffas snabba intervju.
Efter toppen drack Måns, Hanna, Anton, Karin, min kompis Nils och jag öl och åt i Kock och Vins tält och gick sen vidare till Magnus och Magnus innergård där bartendern vägrade servera öl så vi fick drinkar. En jättefin kväll som slutade med att jag tappade rösten på Antons hotellrum och sen fick mig en skön match av honom på dansgolvet på Nef. Och vet ni, Anton Berg hittade inte till Nef utan fick ringa oss och fråga var vi var!!! Vilken göteborgare va?
Med svullen hals vandrade jag hemåt i duggregnet och ropar som hejdå till Anton att det vore ju kul med en stor reunion med hela kustarnikgänget. Men samtidigt vet jag ju att det inte är i min volratthamstvåa den kommer bli av.
Kram vänner,
/seb

7 Comments:

At 14 augusti, 2005 11:16, Blogger Tor Billgren said...

Det skulle aldrig falla mig in att skratta åt ditt juryskap, Sebastian. Det fanns en tid då min högsta önskan var att Sommartoppen skulle komma till Simrishamn, och att jag skulle vara med i juryn. Jag visualiserade det för mig - jag såg vagnen, jag såg mig själv hämta ut biljetter, jag såg att det var på Stortorget de skulle komma att vara...

Jag avundas dig gränslöst på din afton med Anton. Det har i och för sig inte varit synd om mig - jag har ju haft Måns och Hannah på visit. MÅNS! Vi väntar på bilder från Ales Stenar och Stenshuvud! BLOGGA!

Och anledningen till att Anton inte hittade till Nef, var att han under sin Göteborgstid bodde på Studiegången. Man fastnar där ute, det gör man.

 
At 15 augusti, 2005 08:59, Blogger Thomas Pihl said...

Och på tal om kustarnikreunion, så har jag redan bjudit hela gänget till Stockholm, den där oktoberhelgen när Kaizers spelar. 7 oktober var det va?

Oklart ännu om det är Anton eller Måns som tar emot.

Ni kommer väl?

 
At 15 augusti, 2005 09:12, Blogger Tor Billgren said...

Det datument är reserverat sedan februari

 
At 15 augusti, 2005 09:59, Blogger Thomas Pihl said...

ksakt!

 
At 15 augusti, 2005 11:06, Blogger Anton Berg said...

Angående studiegången blev jag osams med min chef i lördags. Jag berättade att Sebban skulle flytta dit och frågade vad Anders och hans syster tyckte om området eftersom dom är uppvuxna där.

Sen sa jag att jag tyckte det var jobbigt med en massa dessillusionerade människor på samma plats och att jag upplevde husen som slitna.
Då sa han att jag såg ner på fattiga männuskor.

Jag ser inte ner på fattiga. Det är bara deprimerande att bo bland låginkomsttagare och bidragstagare. Det är inte så konstigt att man blir dessillusionerad om man inte har ett jobb. ALLA blir inte det men jag upplevde att MÅNGA var det där.

Den diskussionen gick i baklås efterom vi var trötta och drack öl.

Förra veckan blev vi osams eftersom han tyckte att jag försvarade krig när jag tyckte att det var bra att vi gör lumpen i Sverige. Undrar om det här bottnar i något annat?
Undrar om jag ska se mig om efter annat jobb? Hoppas inte...

Sebastian var en upplevelse att stöta på igen, precis som Nef var han minst lika bra somm jag mindes. Skönt att nostalgin inte lagt på lycko-punkter i skallen.

Nef hade för övrigt bytt ingång, nu gick man in från ett helt annat håll. Det var därför!

 
At 15 augusti, 2005 11:09, Blogger Tor Billgren said...

Försvarar krig? Hur då?

 
At 15 augusti, 2005 12:36, Blogger Thomas Pihl said...

Sebban ska inte flytta dit.

 

Skicka en kommentar

<< Home