tisdag, augusti 09, 2005

Receptionistens klagan (Växelspråkbruk)

Se hit alla EK-iter*
här kommer något som jag hoppas biter
Ni ska få er en läxa
från växelns elaka häxa

Ni måste lära er att till växeln ringa
när ni på sammanträden måste springa
Även semester och komp vill jag veta
så jag slipper att förgäves efter er leta

Det är lätt att glömma det kan jag förstå
Men gör ett försök, det måste gå
Om EK ska fortsätta leva
måste vi efter god service sträva
I växeln ska lämnas klara besked
Det måste ni kunna hjälpa mig med

Du vet säkert om ej detta dig berör
Och dig är det ej heller ämnat för
Men alla er andra, det är er jag vill klandra

När du detta läst
sätt igång direkt
Så kommer EK snart att funka perfekt
Det är inte så svårt att fatta luren
Tala om när ni går och helst också returen

Nu tar vi nya tag
tycker min avlösare och jag

/FLICKORNA I VÄXELN


* EK = Eskilstuna-Kuriren

3 Comments:

At 10 augusti, 2005 10:23, Blogger Tor Billgren said...

VARFÖR AR DET INGA BLOGGARE SOM SKRIVER PÅ RIM?

THOMAS - DETTA KAN BLI BÖRJAN PÅ NÅGOT STORT!

 
At 10 augusti, 2005 19:35, Blogger Anton Berg said...

Under-fucking-bart!

Jag ahde rimfrossa i Somamrtoppen i Östersund. Den höll i fem rader. Sen fick alla nog...

 
At 11 augusti, 2005 09:02, Blogger Thomas Pihl said...

Den fina "dikten" har suttit på EK:s herrtoa i evigheter. Jag läser den tvångsmässigt varje gång jag gör Tvåan, och tvingas ständigt undertrycka en lust att skriva dit "som sitter och skiter" efter den första raden.

Enligt min mening har stycket ALLT, som man kan förvänta sig av en nödrimmad vers.

 

Skicka en kommentar

<< Home