lördag, augusti 06, 2005

Och idag åker jag till Örebro

1.
Studentbostäderna i Västra Hamnen är något det! Mattias Kroon bjöd på middag i sin lånade våning, och Where the action is-konserterna hördes genom regnet. Jag messade Ola S. om att vi tjuvlyssnat på spelningen torrskodda, och med fulländad tonfisk.



2.
Det var första gången jag var på Sommarklubben. Första gången för att jag inte vågat mig dit på grund av Lilla Torg. Lilla Torg är en raggig best. Den sunkdumma och snorfulla maskulinitetens mest ömkansvärda utpost. Men sommarklubben var bra. Vi träffade Peppe Melin, Anna K och Joakim Borda som hade festat med M & R. Men redan två stängde det. Redan två stänger allt på Lilla Torg. Jag pallar inte att höra hur musiken tystnar och se hur ljuset tänds, så jag gick ut och ställde mig på helvetestorget med mitt stora paraply och väntade på de andra och beskådade den havererade och stingsliga manlighetens desperata försök att nå uppprättelse genom gruff, bråk och svinieri.

3.
Vakten på KB tyckte att Joakim verkade lite trött, så vi köpte fettig mat och gick hem istället. I trapphuset snubblade Joakim till, och hans strips + fetaostsallad spred sig i ett estetiskt fulländat actionpaintingmönster på trappan. Fram till kvart i fyra försökte jag förstå det Joakim förtalte om Bolivias idiotfeodalism. Läs mer om det på Diagnos (rubrik Jag vill inte vara Kicki Danielsson).

9 Comments:

At 09 augusti, 2005 10:37, Blogger Tor Billgren said...

Nähä?

 
At 09 augusti, 2005 14:02, Blogger Tor Billgren said...

Asså är det inte uppenbart att texten är raljerande?

 
At 09 augusti, 2005 14:17, Blogger Thomas Pihl said...

Nej.
Särskilt inte om man känner dig.
Du är den jag känner som oftast önskar att "katapulta" sig ur situationer och från platser. Lilla Torg skulle kunna vara en sådan, för allt jag vet.

 
At 09 augusti, 2005 14:19, Blogger Tor Billgren said...

Jaha. Så nu känner sig hela universums heterosexuella befolkning uthängda och förolämpade. Då måste jag ändra i texten.

 
At 09 augusti, 2005 14:22, Blogger Tor Billgren said...

Nu har jag ändrat i texten. Jag ber alla som känt sig snorfulla och sunkdumma bara för att de är heterosexuella om förlåtelse.

 
At 09 augusti, 2005 15:32, Blogger Thomas Pihl said...

Tack!
Du är en ängel!

 
At 10 augusti, 2005 10:35, Blogger Tor Billgren said...

Äsch - vi låter texten vara som den är. Den ringar bättre in vad jag menar i sitt nuvarande skick.

Jag förstår din reaktion, Sebastian, men istället för att läxa upp varandra i kommentarspåret, kan vi väl utmana varann med inlägg istället? Det vitaliserar diskussionen med polariserade ställningstaganden.

Nu ska jag, Måns å Hannah åka bil till Österlen!

 
At 10 augusti, 2005 19:33, Blogger Anton Berg said...

Alltså jag trodde att kommentarerna var utmaningar men nu säger du att dom är uppläxningar, jag förstår inte skillnaden. Det enda jag tycker är synd är att texten nu är ändrar varpå kommentarerna hänger i lufte för mig. Jag hann aldrig läsa ursprungstexten.

Däremot uppskattar jag Sebastian när han skriver ett inlägg som börjar: "Äsch jag skriver bara dumheter".
Mitt favorit ordspråk, om man nu ska ha sånt är ett av Steinbeck:

Förmågan att ändra sig från igår till idag skiljer den vise från den envisea

Appropå generaliseringar vad gäller heterosexualitet och grufflighet är väl problemet med den myten att den är så sann att det finns tjejer som går på den...

 
At 11 augusti, 2005 14:00, Blogger Thomas Pihl said...

Vår bekant Ingebjörg har berättat att det betydde en revolution i hennes liv när hon insåg att:
"Det er faktisk lov å ombestemme sig."

 

Skicka en kommentar

<< Home