fredag, augusti 12, 2005

Ens mamma

Såhär då:

När Elise skulle intervjua en författare från Skedevi, som hette Holger Lewin, frågade han om Elise hittade till Skedevi.
"Jadå, jag har varit där. Jag har en kompis som kommer därifrån."
"Jaså?"
"Ja. Sebastian D."
"Honom känner jag inte till."
"Hans pappa är konstnär och hans mamma är kyrkovaktmästare. De bor i prästgården."
"Åh! Susanne! När jag leder guidade turer i Sörmland brukar jag, när vi närmar oss Skedevi, säga, 'nu ska vi besöka en kyrka som har rikets vackraste vaktmästare'."

För dem som inte har mött Susanne kan jag tala om att hon även har Sveriges vänaste telefonröst.
Tyvärr har jag ingen bild, men hon är ganska lik Liv Ullmann:


6 Comments:

At 13 augusti, 2005 18:24, Blogger Tor Billgren said...

På något sätt har jag alltid vetat att Sebastian har en moder som liknar Liv Ullman. Det har känts så.

 
At 15 augusti, 2005 10:58, Blogger Anton Berg said...

Alltså den här disskussionen kunde urartat i "din mamma"-citat om vi vore hip-hopare.
Vad skönt det är att vi inte är hip-hopare.

 
At 16 augusti, 2005 01:02, Anonymous Anonym said...

Kolla in René Papes insjungning av Rammsteinlåtar för stor orkester (Thorsten Rasch heter tonsättaren). Wagnerskt vemod, ett hav av stråkar och tuba och på något sätt måste den stilen ha hört till i mixen när låtaran skrevs:
Mutter,
Oh,Mutter!
http://www.thomfmly.com/hannah/holloween04/tinker.jpg

 
At 16 augusti, 2005 07:52, Blogger Tor Billgren said...

Den har jag, Magnus. Försökte sälja artiklar om den till alla tidningar när den kom, men det var ingen som trodde det var något. Sen skickade jag en demomix till P2 där Mutter ingick, och veckorna efter hörde jag låten i såväl Delta som Kalejdoskop. Härmisar!

 
At 16 augusti, 2005 11:46, Anonymous Anonym said...

Den bästa mixen av rock och klassisk senromantik sedan Jon Lord och Eberhard Schoener gjorde "Windows"? Du borde se LP-omslaget till den skivan - man finner David Coverdale i posh läderjacka bakom en generad valthornist, och på inneruppslaget finns en flygbild av hela orkestern plus rocksolisterna...

 
At 16 augusti, 2005 12:09, Anonymous Anonym said...

I nser efter att ha tittat runt liett att det verkliga originalet hade ett ännu häftigare ytteromslag - man kan se det på http://www.purplerecords.net/windows/windows.htm
Verkligt mahlerska poser här. Men utgåvan från Purple Records som jag tog över efter brorsan är inte illa den heller.

 

Skicka en kommentar

<< Home