måndag, augusti 15, 2005

Bilderblogg

Äntligen tillbaka i civilisationen.
Min semester i bilder:

Frida och Kaka gifte sig. Dom var söta. Jag var toastmaster.

"Where the action is" i Göteborg. Här är jag och Sebban på Moneybrother. Fast Håkan var bäst så klart.

Hallands väderö sedd från Torekov. Grymt ställe.

Hannah i Hovs hallar. Nationalpark på Bjärehalvön som har något med istiden att göra.

Tor och Hannah vid Ales Stenar i Kåserberga. Satan vad det blåste. Här står vi precis vid det där stupet som Sebban envisades med att hoppa ut över när vi var där senast. Vansinne.


Skål. Eriks och Tors hus i Skillinge firas med den ädlaste av drycker.

Måns på Stenshuvud. Någonstans i bakgrunden: Litauen.

Anton och Sanna interJUVar Martin Stenmarck på Sommartoppen i Göteborg. Vi fick rösta på låtar men lyckades varken få med Timo eller Kanye West på listan. Skit också.

Sen gick vi ut och drack sprit. Här håller Hannah tal. Karin, Stjärnan och Seb lyssnar.

12 Comments:

At 15 augusti, 2005 13:43, Blogger Tor Billgren said...

Tack, tack, tack, tack och tack!

 
At 15 augusti, 2005 13:56, Blogger Thomas Pihl said...

Tock, tock, tock, tock!

(Äh, jag är bara avundsjuk för att jag inte fick vara med. Och för att Måns inte tog vägarna förbi oss på sin Sverigeturné.)

 
At 15 augusti, 2005 14:16, Blogger Måns said...

Jag är ledsen, Thomas.
Men Eskilstuna låg tyvärr lite off på vår rutt. Hoppas jag kan göra något åt det snart istället!

 
At 15 augusti, 2005 16:18, Anonymous Anonym said...

Bornholm? Från Stenshuvud? Det är en bit....

 
At 15 augusti, 2005 16:57, Blogger Måns said...

Läs: Någonstans i bakgrunden...

 
At 16 augusti, 2005 09:56, Anonymous Anonym said...

Är inte fotot tagit österut? I vilket fall som hade bildtexten (i alla fall Bornholmsdelen) passat bättre på Kåsebergafotot.

//Petnoga

 
At 16 augusti, 2005 11:31, Blogger Tor Billgren said...

Asså Bornholm syns ju knappast från Ales Stenar, men möjligen från Stenshuvud, om man kikar mot sydost.

 
At 16 augusti, 2005 11:34, Blogger Måns said...

Tack Tor.
Ändrade ändå.

 
At 16 augusti, 2005 15:22, Blogger Thomas Pihl said...

Vilken skön diskussion det här utvecklades till.
Anonymous verkar vara en rackare på geografi. Det är jag också.
Borde utmana honom /henne på geosense.net.

Det hela påminner om tågspottandet på sjk.se.
Medlemmarna skickar in bilder på tåg, med klockslag, och PANG så startar en vild diskussion om VAR bilden är tagen.
Tågfantasterna är så duktiga på att känna igen loken, och de har sådan koll på tidtabellerna, att de oftast kan komma fram till exakt geografisk plats.

"Aha... ett grönt ZKO-lok med dubbelkoppling. Numera finns ju bara två sådana i drift i Sverige, och eftersom det här exemplaret inte har bytt ut sin frontplåt måste det handla om "Oscar", som trafikerar sträckan Mjölby-Norrköping. Och eftersom bilden är tagen klockan 11.27 måste tåget befinna sig någon mil norr om Mjölby C."

 
At 16 augusti, 2005 15:45, Blogger Måns said...

Själv fick jag oväntad dubbelstryk (jag kom sist) av Hannah och mamma när vi spelade När&Fjärran-spelet i Vänersborg.
Fast jag är kung på flaggor.
Och i Skillinge hade Tor gömt sitt TP för han var så rädd att förlora mot mig.
Hihi.

 
At 17 augusti, 2005 16:50, Blogger Anton Berg said...

Underbart Thomas, det är som när jag och Mange Taxi utmanar varandra i Springsteen-intron och vi tar varje låt på helfnosskiga o,3 sekunder.
Nördar alltså, det är mitt liv de!

(Alla som förstod kopplingen till Monicka Zetterlund får guldstjärna)

 
At 17 augusti, 2005 16:51, Blogger Anton Berg said...

Förresten: Måns, du ÄR Litauen.

 

Skicka en kommentar

<< Home