söndag, augusti 14, 2005

Trend?

När jag häromnatten stod på ett lagom suddigt och ölblött järntorg, såg jag en man med galen blick riva ner alla affischer från en vägg där. När jag med armen om min gode vän Rickard frågade hans kompis vad som var på gång, fick vi veta att vi sätter upp vänster- och bögpropaganda men så fort de sätter upp nåt nazistiskt, då river vi ner det! De kände sig som en diskriminerad minoritet - det är en hård och orättvis värld.

Igår så, bekymmersfri, på väg till sommartoppen, går jag nerför Avenyn. Jag ser ett gäng framför mig med tidningar i händerna. Jag kan inte riktigt avgöra om det är faktum eller greenpeace de säljer, men jag vill av någon märklig anledning som jag inte kan stå för, inte konfronteras med det nu, så jag fäller ut skygglapparna, tittar rakt fram och försöker undvika dem. Tills jag står mitt ibland dem och ser att det står "nationellt motstånd" på tidningarna. Usch. Jag har faktiskt inte stött på nazister i centrala Göteborg på det viset förut, inte så många samlade. Hoppas det inte är en trend.

1 Comments:

At 14 augusti, 2005 14:04, Blogger Tor Billgren said...

Länkfunktionen skapar helt nya dimensioner till texterna. En Torpastisch kan växa till ett eget konstverk! Underbart. Men vad var det för snubbar ni mötter på Järntorget? Höger eller vänster?

 

Skicka en kommentar

<< Home