fredag, juni 19, 2009

Ukraina #3

Stor Damien Hirst-utställning i Kiev. Väldigt bra och lite kräkframkallande.


Fd varg.

Odessa: Gosse rekonstruerar Potemkin-scenen i autentisk miljö.


Bildbevis (till Frode) på att jag faktiskt är på plats. Linbana med färgglada plåtkorgar kan ju inte vara någon annanstans.


Vissa badar. Andra inte. Vissa badar. Inte jag.


Toalett med kik-möjligheter för kvinnliga besökare.


Nu är frågan: Hur snabbt kan H&M snappa upp spiderback-modet?


Odessa var vackert, soligt, vänligt, varmt. Jag fick en väldigt bra rundvisning av min nye vän Aleksandr, som vuxit upp i staden.

3 Comments:

At 21 juni, 2009 20:08, Blogger Anders said...

Potemkinbarnvagn! Ha ha!
Jag vill också åka plåtkorg.
Som från kalkbrottet.

 
At 22 juni, 2009 15:35, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Mycket trevligt resereportage, Thomas. Ukraina är på listan med länder som jag vill besöka, även om jag inte tagit mig längre än till Bohuslän hittills på den här semestern. Strandhugg på Bornholm lär bli enda utlandsbesöket.

Jag räknar med att få höra fler reseanekdoter och få ett sammandrag av prästens tal när vi ses om en vecka.

 
At 23 juni, 2009 00:29, Blogger Thomas Pihl said...

Egentligen tänkte jag publicera en avslutande del 4, men luften gick ur efter de fantastiska Astrid-bilderna.
Jag lovar dig en sammanfattning under seglingen!

 

Skicka en kommentar

<< Home