måndag, juni 01, 2009

Jobb 2


Nya Expo finns ute sedan en dryg vecka. Bland innehållet finns artikeln om traditionalism som jag sålde in i höstas. (Expo kan inte anklagas för att jobba överdrivet snabbt, men å andra sidan har den gode Mohamed Omar höjt stollighetsnivån ordentligt i mellantiden.) Dessutom har Charlotte Wiberg skrivit en mycket bra artikel om antisemitism på nätet som kompletterar och fördjupar min text.

Eftersom jag tänker att ni säkert ändå har glömt bort mitt lilla föredrag i bäskdimmorna på Gistholmen, så rekommenderar jag alla att springa och köpa.

7 Comments:

At 01 juni, 2009 19:33, Blogger Anton Berg said...

Klart att vi inte glömt! Det var ju det där om han Bode som åkte land å rike runt och sjöng på varitéer och folkparker sen hamnade han på obestånd och fick lämna landet i hast ety han blev persona non grata å sen skrev han onanisånger om vita handskar som han sålde på fonogram och gjorde sig en rejäl hacka som han tvivelsutan söp opp.

En mastig historia helt i linje med Expos tidigare publikationer! Grattis!

 
At 01 juni, 2009 23:19, Blogger Anders said...

Schyssta pedaler!
Men jag hittar inte Wibergs artikel.

 
At 02 juni, 2009 11:55, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Anton: du minns ju på pricken! Därför är jag övertygad om att du vill gå med i det nystartade Johnny Bode-sällskapet, där undertecknad är kassör. (Min kamrat Fredrik som låtit tatuera Bodes konterfej på sin högra skinka var självskriven som ordförande.)
Bosse Sjökvist intervjuade oss för Mitt i musiken förra veckan, kommer snart i en radio nära dig!

Desstom är en hemsida under skapelse. Där kommer man så småningom att kunna köpa t-shirts, knappar, ölöppnare och andra nyttoprodukter med Bodes bild. Dessutom ska vi verka för att det sätts upp en minnesplakett på skaldens födelsehus i Falköping.

Anders:Letar du på nätet eller i tidningen? Om det är i pappersblaskan så är det den artikeln som är illustrerad av en ganska snajsig grafik med onda hexagoner som näthetsar.

 
At 02 juni, 2009 19:08, Blogger Anders said...

Nätet...
Vet inte om papirversionen står att finna här i Centralsverige.

 
At 03 juni, 2009 14:28, Blogger Charlotte W said...

Vad roligt att du uppskattade min artikel!
Jag uppskattade din. :)

 
At 03 juni, 2009 23:29, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Charlotte: Absolut, tyckte som sagt att de kompletterade varandra bra. Hade tänkt skriva något på din blogg om det, men du förekom mig där. Får tacka för reklamen på nämnda blogg också.

David Nessle är f ö ett geni. Har noterat att du också insett det.

Anders: Det var illa. Men jag fick två extra-ex på posten idag så jag kan skicka ett till dig. Man måste ju stödja bildningen även i Centralsverige.

 
At 04 juni, 2009 09:39, Blogger Anders said...

Jag bugar och bockar!

 

Skicka en kommentar

<< Home