tisdag, maj 19, 2009

Idag heter han Wilmer

Igår testade vi Svante. Imorgon blir det nog Max. Sen har vi även Rasmus och Pelle på listan. Och tack Gustav, hur kunde vi glömma Astor?

Tor undrade över två viktiga siffror, här kommer de:
Vikt: 4210 gram (Albin 3550)
Längd 55 cm (51)


Det är således en grövre variant den här gången. Han är lite luden på armar och rygg och saknar den tydliga nacken som Albin föddes med. Som ni ser på bilderna är han också rundare i ansiktet.
Kort sagt - en mer brutal onge!


Nu ska jag hälsa på honom och Anna igen (jag hämtade Albin från dagis igår och han och jag sov hemma inatt).
Imorgon lämnar resten av familjen BB.
Kramar till alla och tack för gratulationerna!

2 Comments:

At 19 maj, 2009 11:29, Blogger Måns said...

Ett praktexemplar, det ser ju vem som helst!
Fler namntips:
Aldur, Alf, Algot, Alvin.
Och Majas förslag:
http://www.youtube.com/watch?v=fKR1xDqC_Aw

 
At 19 maj, 2009 11:32, Anonymous Anonym said...

Vad fint! Han ser så trygg ut, och stabil. Inte riktigt så skör som de kan se ut. Men det kanske är bilderna som ljuger?

Namn alltså, vad svårt det är! Det svåra är att våga se det fina i namnen, att såga dem är ju hur lätt som helst. Man måste nog våga ta en lista på namn och ta god tid på sig att smaka på vart och ett utan fördomar.
Vi har också funderat på Svante, men har strukit det eftersom det funkar så illa på franska ([svãt]). Tycker ni lyckades så bra med Albin - Albin Berg studsar så fint i munnen - att jag använder det lite som förebild när jag kommer på att jag glömmer testa namnen tillsammans med Duraffourd.

Om ni letar A-namn vill jag gärna bidra med en lista: Akilles, Aduktus, Alvar, Anatol, Assar, Agaton, Abraham, Ambjörn, Acke, som om ni inte redan läst de namnen tusen gånger utan att fastna för dem. Aduktus Berg - ter sig kanske konstigt första gången, men tänk om tio år när Adde lubbar runt och jagar våra ungar... va?

(Haha, jag googlade, och det verkar inte ens va ett namn, men pes adduktus betyder klumpfot!)

 

Skicka en kommentar

<< Home