fredag, mars 13, 2009

Veckans udda

Hej Anders

Jag har en liten speciell förfrågan till er. Det är nämligen så att H... AB håller på att spela in en långfilm här i Kiruna. Vi söker en speciell typ av statister som eventuellt skulle kunna finnas bland era medarbetare till den 23 mars.
De ska se biffiga/brutala ut, gärna med tatueringar. Jag skulle vara oerhört tacksam för tips eller kontakter!

Med vänlig hälsning,
Diana V...
Second Assistant Director

-------------------------------------------

Hej Diana!

Vad har ni för fördomar om våra medarbetare?
Och hur tänker ni skildra Kirunabor egentligen?
Nåväl, ett ögonblick så ska jag göra en sökning i vårt personalregister:
-

Kod 34: Biffigt/brutalt utseende = 1247 medarbetare
Varav:
Kod 53: Tatuering = 765
Varav:
Kod 53a: Ros med pil, på bröstet = 173
Kod 53b: Hjärta med texten "Mor", på axeln = 151
Kod 53c: "Immanuel Kant rules", på skinkan = 441

-
Sådär, då är det bara du väljer motiv!

Nej, det där var förstås inte på allvar.
Vi för inte register över våra medarbetares utseende eller tatueringar.
Och vi har cirka 3800 medarbetare, så det tar ett tag om man vill fråga runt...
Jag föreslår att du vänder dig till fackföreningen som kan förmedla er förfrågan till sina medlemmar. Harry R... är ordförande och har telefon 0980-...


Annars kanske stadens raggarklubb har några tips:

http://www.midnightsuncruisers.se/
Eller mc-klubben:
http://www.svinkalltmc.se/

Lycka till!
/Anders (med klen fysik, oskyldig uppsyn och bläckfritt skinn)

3 Comments:

At 13 mars, 2009 18:09, Anonymous Anonym said...

Ja, hej, är det svinkallt mc-klubb? Jo det är så här, jag heter Diana, och Anders Lindberg från LKAB sa att ni ser brutala och biffiga ut...

Hmm... jag ville få det till att de skulle bli sura på dig, men jag inser att de nog bara blir smickrade av ett sånt samtal!

Och tack för länkarna! Mycket fina bilder.

 
At 13 mars, 2009 20:33, Blogger Anders said...

Holy Moly Macaroni!
Jag gick aldrig in och kollade hemsidorna, googlade bara fram dem.
Alla fördomar bekräftade, liksom...

 
At 13 mars, 2009 21:43, Blogger Tor Billgren said...

Hej Diana, jag håller på med en exotisk filminspelning och behöver en kvinna med stora pattar...

 

Skicka en kommentar

<< Home