fredag, mars 06, 2009

Kustarnikmedlem gör riksradiodebut!

Nåja, jag tar inte över Ketchup eller Tor och tro, men jag är med i en kör som är med i P2 live imorgon!

lördag 7 mars
15:00: P2 Live klassiskt : Pro Musica 30 år
I stormens öga - konsert med kammarkören Pro Musica.
1. Härlig är jorden. Arr. Jan Yngwe.
2. Eric Whitacre: Hope, faith, life, love (1999)(e.e. cummings).
3. Michael Ostrzyga: Iuppiter (2007).
4. Sergej Prokofjev: Dödens fält ur Alexander Nevskij. Arr. Franck Krawczyk.
5. Krzysztof Penderecki: Agnus Dei (1981).
6. Gordon Stout: Improvisation över Mexikansk dans nr 2.
7. Alfred Schnittke: Stimmen der Natur.
8. Jan Yngwe: Lacrymosa.
9. Alfred Schnittke: Andra satsen ur konsert för kör (1984).
10. Maurice Ravel: Den förtrollade trädgården ur ”Gåsmors sagor”. Arr. Thierry Machuel.
11. Jan Yngwe: ”Människa gläd dig”, fantasi över Härlig är jorden.
Solister: Sara Korsgren Norrby, sopran, Daniel Berg, marimba och vibrafon samt Gustaf Edlund, piano. Dirigent och presentatör: Jan Yngwe. Från jubileumskonsert 15/11 2008, Göteborgs domkyrka.

7 Comments:

At 07 mars, 2009 11:36, Blogger Anders said...

Wow!
Kan du inte ropa "apa till hora" mellan två andetag så vi hör att du är där?

 
At 07 mars, 2009 11:46, Anonymous Anonym said...

Ah! Bra idé! Tyvärr spelades det in redan i oktober. Så live står här bara som motsats till studioproduktion. Så jag skrek bara "han har en.." men det var ingen som hängde på...

 
At 07 mars, 2009 18:39, Blogger Anders said...

Ja, hade jag vetat det så hade jag ju inte lyssnat!
Nu satt jag där och väntade och väntade och fick lyssna på oerhört vacker sång alldeles i onödan!

 
At 09 mars, 2009 16:17, Anonymous Anonym said...

Kul att du lyssnade Anders! Vi har fått kritik för att konserten var för svårlyssnad, och jag kan nog förstå kritiken, men det leder å andra sidan bara till att Härlig är jorden blir så mycket vackrare.

 
At 11 mars, 2009 08:33, Blogger Tor Billgren said...

Coooooolt med marimban i Härlig i jorden. Koristerna smyger sig på från ingenstans. Otroligt nice.

Den där Yngve verkar vara en tillgång. Vilket engagemang. Nu fortsätter jag lyssnandet. Tonerna konkurrerar med stojet från Merriman Avenue och de afrikanska taxibilarna.

 
At 11 mars, 2009 08:39, Blogger Tor Billgren said...

Och så är det coolt att det är så modern musik. Jag såg förresten Carmina Burana i Kapstadens botaniska trädgård häromdan. Otroligt bra. Tusentals människor satt i gräset med sina picknickar och vinflaskor, medan kören levererade en tajt och sanslöst snärtig konsert.

 
At 11 mars, 2009 09:03, Anonymous Anonym said...

Ja, Jan är värd all eloge. Jag har nog själv aldrig träffat nån med ett så genuint engagemang för musiken. Utomhuskonserter är bra. I Afrika. Här hade det varit tio tusen människor som trängdes stående runt Götaplatsen under regnet medan nån käck lustigkurre presenterade nästa golden hit som symfoniorkestern skulle framföra.

Men kul att du lyssnar och uppskattar det!

 

Skicka en kommentar

<< Home