torsdag, november 06, 2008

Tantattacker

Måns berättade om hur hans vän Frida råkat illa ut på en bussresa.
Frida har en syskonvagn i två våningar. Ena barnet åker så att säga under andra i vagnen. För att åka buss betalar hon reducerat pris och går på därbak med vagnen.
Häromsistens hade hon bara ena barnet med, som därtill låg underst. Överst hade hon matkassar.
Då händer det.
En kvinna får för sig att förklara läget för resten av bussen.
- Jaha! Jag trodde man var tvungen att ha BARN i vagnen för att få gå på bak!

Hon såg alltså inte Fridas barn som låg underst.
Frida påtalade såklart det. Lång näsa. Tanten försöker återfinna kontrollen.
- Oj vad dom hittar på nuförtiden.

Typ.

Det här är värsta sorten, mina damer och herrar. Tanterna som inte pratar till dig, utan till någon slags tänkt pöbel. Hon är Krösamaja i kubik.
Hon berättar SANNINGEN som är en SKANDAL som hon uppdagar. Hon vill att man ska fjättras vid en offentlig SKAMPÅLE.

Jag hoppas att dom kommer till mig snart.

- Ska han inte ha vantar, det är ju NOVEMBER!
Kom bara. Kom bara. Jag har tusen svar bunkrade!
Jag känner mig som Tor inför ett Jehovasbesök. Det är helt fel dörr att ringa på.

9 Comments:

At 07 november, 2008 19:47, Blogger Anders said...

Låt höra!
Vad är svaret på vantpåhoppet?

 
At 07 november, 2008 22:55, Anonymous Anonym said...

Temper, temper...

 
At 08 november, 2008 14:20, Anonymous Anonym said...

I går råkade jag ut för en likadan tant i en Vivobutik i Hornstull, ni vet den där lite trånga sorten med såna dära smala kundvagnar. Tanten kommer i permobil, jag möter henne i en varugång och väljer att gå till vänster om henne med min vagn varpå hon utbrister:

"Jaha! Jag trodde det var högertrafik här i landet!".

På allvar.

/Hannah

 
At 08 november, 2008 20:47, Blogger Anders said...

Aaaah!
Ha ha!
Älska sura tanter!

 
At 09 november, 2008 11:20, Blogger Tor Billgren said...

- VI HAR INTE INOMHUSTRAFIK I DET HÄR LANDET, SUBBA!

 
At 09 november, 2008 20:26, Blogger Anton Berg said...

Okej... Jag HAR inga bra svar. Men ni kanske kan hjälpa mig?

Det bästa jag har hittills är:

- Ett steg närmare och pojken smittar dig med TYFIS!

 
At 10 november, 2008 20:32, Anonymous Anonym said...

Varför inte svara:

"Tack mor lilla, jag ska ta fasta på dina råd och jag uppskattar att du delar med dig av din erfarenhet. Det är synd att vi idag sätter så litet värde på äldres erfarenheter och kunskaper i Sverige."

 
At 11 november, 2008 09:35, Blogger Anton Berg said...

Utmärkt Jonas!

 
At 16 november, 2008 23:05, Blogger Thomas Pihl said...

Inomhustrafik. Mohahaha!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home