söndag, oktober 26, 2008

Koyaanisqatsi

5 Comments:

At 27 oktober, 2008 00:03, Blogger Anders said...

Underbart.
Fruktansvärt.

 
At 27 oktober, 2008 07:46, Blogger Tor Billgren said...

Det var en obemannad raket. En Atlasraket ur Mercuryprogrammet (MA1), som exploderade en minut efter uppskjutning den 29 juli 1960. När jag tidigare har refererat till scenen har jag sagt att det var Challenger-explosionen, vilket alltså visat sig vara fel.

 
At 27 oktober, 2008 13:27, Anonymous Anonym said...

Har du sett hela? Håller det, eller blir man galen? Philip Glass är ju inte rädd för att bli repetitiv...

 
At 27 oktober, 2008 13:57, Blogger Tor Billgren said...

Ja, jag har sett den flera gånger. Det håller inte riktigt. Man blir galen. Dessutom är den ideologiska grunden så oerhört slentrianmässig och trist (hå hå ja ja, vi västerlänningar är allt ena riktiga skojare som bygger fabriker och kör med bil och åker rymdraketer. Om män ändå finge vara en naken vilde i Borneos djungler...) D

en bästa gången var när den var backdrop på en nattklubb, då utan ljud. Jag skrev om det här:

http://www.thejetsetjunta.se/?p=511

 
At 27 oktober, 2008 17:35, Blogger Anders said...

Jo, det var ju det där med civilstationen jag menade med fruktansvärt.
Klart man ser att det är en obemannad Atlas som brinner.

 

Skicka en kommentar

<< Home