fredag, oktober 24, 2008

Ny lägstanivå: blondinskämt (det är fredag)

En blondin körde bil och hamnade bakom en lastbil.
Vid ett rödljus hoppade hon ur bilen och sprang fram till lastbilens förarhytt och knackade på.
Chauffören vevade ner rutan.
- Hej, jag heter Britta och kör bakom dig, du håller på att tappa lasten!
Chauffören bara tittade på henne, vevade upp rutan och körde när det blev grönt igen.

Vid nästa rödljus hände samma sak, blondinen hoppade ut och knackade på.
- Hej, jag heter Britta och kör bakom dig, du tappar lasten!
Chauffören vevade igen upp rutan och körde vidare.

Vid tredje rödljuset kom blondinen ännu en gång, nu något andfådd.
- Hej, jag heter Britta och kör bakom dig, du håller ju på att tappa hela lasten!
Chauffören lutade sig ut och sa vänligt:
- Hej, jag heter Bosse och jag kör sandbilen.