måndag, juli 31, 2006

Duck and cover!

Jag var på Norbergfestivalen i helgen.
Elektronisk musik i världens coolaste industrimiljö, en nedlagd gruvlave.
Såg bland annat en brittisk tjej som kallar sig People like us.
Hennes musik löpte parallellt med ett filmkollage som var ganska fängslande. Alpturister på 30-talet blandades med amerikanska propagandafilmer från kalla kriget. När föreställningen var över läste jag filmens eftertexter för att se var hon hade fått allt coolt material ifrån. Där stod "Thanks to The Internet Archive".

Jag sökte. Och fann. Arkivet verkar innehålla väldigt mycket skoj, och tillsammans med youtube.com kan det fängsla i timmar.
Tyvärr har jag inte fått streamningen att flyta felfritt, men det har säkert med datorns inställningar att göra.

Duck and cover-filmen från USA är helt hysterisk. Kolla in!

http://www.archive.org/details/DuckandC1951

1 Comments:

At 31 juli, 2006 16:34, Blogger Anders said...

Grrr, funkarnte på jobbet.
Måste hem!

För övrigt förväntar jag mig ett fullödigt reportage från Sala silvergruva. Många bilder och tekniska fakta, tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home