söndag, augusti 21, 2005

Lördag 20 augusti

På torget i lördags såg vi
- sommartoppen med Anton Berg och Sanna Bråding

Särskilt bra var
- Anders Olsson som presenterade sig som "Chef för Sommartoppen"

men musiken var
- inte så bra.

Vi imponerades särskilt av
- Anton och Sannas energi

som höll i sig
- hela sändningen

Efteråt badade vi på
- Ribban

med
- Christoffer
- Linda
- Felix
- Anders
- och Felix mormor


Felix imponerade med
- sina färdigheter i vattnet

ehuru inte utan
- badring

Om aftonen satt vi på
- Hotell Tunnelns Terass

där man inte kunde köpa
- alkohol

så det fick vi
- köpa mellanöl

i
Statoilmacken ett kvarter bort.

Anders Olsson uppmanade till
- tal
- lekar
- drickande
- musiklyssnande


och vi roade oss alla
- särdeles mycket

Sedan gick vi bakom
- P3-scenen på Stortorget

Vi hjälpte P3-folket med att
- rulla postvagnar med utrustning till en lastbil

och tog
- smörgåsar ur smårgåstältet

Därpå gick vi till
- P3-festen på Mosaik

som inte
- riktigt kom igång.

Så småningom gick
- Anders
- Anton


och därefter
- vi själva.

Till Gamla Västers årliga gårdsfest och alla var där - fullt av folk, korv, öl. Fredrik Ekelund, Magnus Gertten, Åsa och Gertrud, Instrumen, konstnärer hit och dit, yadda yadda, mycket bra.

4 Comments:

At 21 augusti, 2005 18:12, Blogger Måns said...

Åh.
Magnus Gertten är en av männen bakom bland annat Blådårarfilmerna.
Han är ett geni.
Fredrik Ekelundh har jag läst ett par böcker av.
Vet inte om jag skulle kalla honom ett geni, men han är bra iallafall.

 
At 22 augusti, 2005 09:12, Blogger Thomas Pihl said...

"Jag vill ha hela världen" vill jag minnas att en Fredrik Ekelund-bok hette. Den tyckte jag mycket om när jag läste den. Förmodligen för att den handlar så mycket om språk.

Fin form på ditt inlägg, Tor. Det får man sno någon gång.

Anton! Varför kommer Sommartoppen aldrig till Eskilstuna?

 
At 22 augusti, 2005 12:09, Blogger Måns said...

Anton är i Barcelona, så jag kan svara åt honom.
Thomas: Vi är rädda för knivar!

 
At 22 augusti, 2005 18:54, Anonymous Anonym said...

De är bra att jag får reda på vad som hänt i helgen!

 

Skicka en kommentar

<< Home