onsdag, juli 06, 2005

Plundringståg i Sickla

Sista fältinspelningarna för skärgårdsserien avslutades idag på Rödlöga. Fyra timmar med båt, sen sol och intervjuer och inspelningar och sol. Vilket ställe - eller hur, Thomas?

Sen åkte jag buss och buss och tunnelbana och buss och var jävligt lack och trött och hungrig. Så jag plundradade Måns och Hannahs skåp.

Detta har jag tagit:

- 4 hamburgare (inkl bröd, isbergssallad, majonnäs, ketchup, gurka, lök. Och parmesanost, minsann)
- 1 Pripps Blå 3,5 %
- 1 Cider 4,5%
- 1 minipizza (vilken konstig mikrovågsugn ni har, Måns)
- En halv liter jordgubbar
- En kvarts påse dillchips (orkade inte äta alla)

Äh - det var ju inte mycket... Men jag är ju mätt. Vad ska jag göra? Hoppa i deras säng? Leka kuddkrig med mig själv? Röka i soffan? Ställa böckerna i bokstavsordning? Äh - jag diskar istället...

2 Comments:

At 07 juli, 2005 00:21, Blogger Thomas Pihl said...

Ja, Rödlöga är underbart. Fast det var jävligt snubbigt att segla igenom den däringa Suezkanalen, eller vad lokalborna kallade den muddrade rännan fram till handelsboden. Vi tvekade bra länge innan vi sakta sakta gled fram med utkik i fören (som om det skulle ha hjälpt, i medvind, med en futtig sexhästare i röven).

Du verkar ha det bra i Sicka, men säg mig, var är värdarna?
Fabian Bengtsson?

 
At 07 juli, 2005 13:01, Blogger Måns said...

Du har varit en fantastisk gäst Tor!
Synd bara att vi inte hunnit ses.

Thomas: Jag har jobbat på kvällarna och sovit på dagarna - Tor tvärtom, så därför har vi gått om varandra.
Och igår åkte Hannah bort för att jobba så då fick han palatset för sig själv.

 

Skicka en kommentar

<< Home