torsdag, juni 30, 2005

Ebba var bra (sic!)

Shit - idag handlade P1-programmet Nördarna om Ebba von Sydow. Hon var fan bra. Jag gillade henne. Bra perspektiv från reportern Maria Svelands sida - att hon är en modenörd... Annars tycker jag Sveland dummade sig med sin unkna, insinuanta och slentrianmässiga klassanalys - något som von Sydow parerade utmärkt.


Allra dummast var det när Sveland försökte utropa läpp-Olinda till arbetarklass, och att det är därför Ebba skrivit skit om henne och kritiserat hennes implantat. Ha ha - Olinda? Arbetarklass? Lite elementär Hänt Extra-research skulle vara på sin plats. Men så djupt i ytligheten vägrar väl den självbelåtna medieeliten sjunka...

Programmet sänds igen imorgon fredag halv tre.

5 Comments:

At 30 juni, 2005 12:48, Blogger Måns said...

Då uppstår bara frågan:
Hur i hela friden orkade du gå upp så tidigt för att lyssna på EvS efter din holmgång igår?
Imponerande!

Förresten, vad har hänt med Modesty?

 
At 30 juni, 2005 12:54, Blogger Tor Billgren said...

Måste man så måste man. Programmet sändes ju klockan 11. Då kan man inte sova oavsett när man går och lägger sig.

Modestys öde vet jag mindre om. Bara att det är väck!

 
At 01 juli, 2005 09:04, Anonymous Anonym said...

Hej Tor, jag vet att du var i Simrishamn i onsdags. Vi möttes när du gick från tåget. Vid min hälsning såg du lustigt frågande ut. Varför?
Kom in på ya och säg hej nästa gång du är i stan, vetja.

 
At 01 juli, 2005 09:10, Blogger Tor Billgren said...

OJ. Jag är avslöjad... Shit. Jag har EXTREMT dåligt sinne för ansikten, och när jag gick av tåget var jag stressad (skulle till brandstationen - som till min förvåning INTE längre ligger på museigatan). Min förvåning berodde alltså inte på nonchalans. Jag börjar allt mer se mitt mitt dåliga ansiktssinne som ett handikapp. Du skulle veta hur många gånger jag har skämt ut mig inför Eriks kompisar, och hälsat som om det är första gången vi ses. "Men Tor, det är ju din bordsdam från Saras disputation." Hur svarar man på sånt?

 
At 02 juli, 2005 10:49, Anonymous Anonym said...

Jag sypatiserar helt med dig Tor för jag är likadan. Namn och ansikten kommer jag aldrig ihåg, vilket folk tolkar som att jag är totalt ointresserad av dem.

 

Skicka en kommentar

<< Home