lördag, juni 25, 2005

Midsommar enligt T. Billgren

1.
Midsommar på andra sidan Nobelvägen med - visade det sig - hela Diagnosredaktionen, hälften av The Jet Set Junta, Erik och - enligt tidningen Bon - en av rikets främsta konstnärer. Sällskapet - som till stora delar bestod av lundafolk, koketterade med att inte kunna några snapsvisor, så JAG fick sköta sångerna trots att jag inte har något studentikost arv att förvalta. Under kvällen diskuterades bisexualitet, och för att ingen ska missförstå min syn på saken hänvisar jag till denna text. Och så uppstod ett prat om att jag skulle ha varit tänd på en av fragglarna (därav messet om fraggeln, Thomas - lymmeln Björn af K. kapade min telefon...)



2.
Tor och Eriks midsomrar:

2000: Svinaberga vid Stenshuvud, värd Ille Borg
2001: Onslunda, värd Ola Melin
2002: Hjälmaren, värd Thomas Pihl
2003: Brösarp, värd Ola Nilsson
2004: Kyhls strand, värd Maria Carlström
2005: Nobelvägen, värd Joakim Borda P.

Va fan - vi har varit tillsammans i FEM år, men har upplevt SEX midsomrar. Hur hänger det ihop? Matematiken? Hur?

3.
Idag väcktes vi av monsunen och åskan. Jag tänkte förfärdiga den där DJ-artikeln till Kristianstadsbladet, men har alltid saknat förmågan att skriva dagen efter ett sjöslag. Det märks på den här texten också. Märkligt. Inget flyt, liksom. En massa märklig interpunktion och skitnödigt formellt och lite putslustigt språk. Så vill jag ju inte skriva.

4.
Kolla förresten in Kristianstadsbladets ljudsatsning. Artiklar, intervjuer och specialkomponerade verk. Skitbra. Och kolla min snygga byline.

5.
Gårdagen gick i repris nu på kvällen. Grillade lamm med Björn och Joakim på andra sidan Nobel. Delikat, för fan.

6.
Mardrömmen jag varnade för i Sydsvenskan för några veckor sedan har blivit verklighet nu fick jag erfara på hemvägen genom Folkets Park. Cuba Café (med salsaband) och Parkgrillen (power-ballad fetto-karaoke) tävlade som vanligt om vem som har mest stake i sina högtalare - samtidigt som festivalen Perfect from now on ägde rum inom samma 50-metersradie. Det märkligaste var att det satt folk både på Parkgrillen och Cuba Café. Har folk inte högre krav på ljudmiljön? Vad är det för fel? Hur svårt kan det vara för grillen och caféet att fatta att de måste stänga av sin musik om det är festival samtidigt? Gör akustisk ekologi till obligatoriskt skolämne NU! Tvinga krögare att tentera ämnet för att få serveringstillstånd. Detta duger INTE!

7.
Nu lyssnar jag på en underbart ihopplockad CDR som jag fått av Ola N. Nu börjar den där Moder Jords Massiva-låten... Kom ner till parken, det slitna gräset, de höga träden

1 Comments:

At 26 juni, 2005 02:21, Blogger Måns said...

Frågan är vad som är värst.
Uteserveringsmusik eller picknickterrorister med bandare?

 

Skicka en kommentar

<< Home