måndag, juni 20, 2005

Kul, men Klüftigt?

I dag är all världens smärta och plåga samlad i min kropp. Varenda muskelfäste, varenda sena, varenda fiber, värker som vore de övergångna med en köttklubba modell maximus.

Allt på grund av en friidrottstävling.
Låter kanske inte så Klüftigt, men det var värt.

Jag kan nämligen titulera mig redaktionsmästare i femkamp.
Efter en hård drabbning på Munktellarenans blå golv kunde jag kliva upp på pallens översta steg och ta emot både buckla och medalj ur chefredaktörens hand.

Uppriktigt sagt så är jag fortfarande lycklig, för genom tävlingen fick jag bevis för att kroppen inte har förfallit nämnvärt sedan högstadiet. Jag gör nästan lika bra resultat fast jag är otränad och tjock.
Här, mina vänner, kommer nuffrorna:

60m - 7.76 sekunder - 1:a plats.
Höjdhopp - 1.55 m - 2:a plats.
Kula - 11 m - 1:a plats.
Längdhopp - 5.12 m - 1:a plats.
800 m - 2.37,53 - 4:e plats (här slog tjocken till).

Sammanlagd poäng, enligt IAAF:s officiella femkampstabell: 3098.

Vänner, don't try (to beat) this at home!

8 Comments:

At 20 juni, 2005 14:22, Blogger Måns said...

Imponerande!
Jag är värdo på friidrott.
Speciellt höjdhopp för jag är rädd att landa på ribban.

 
At 20 juni, 2005 15:18, Blogger Tor Billgren said...

Vi hade också tävling häromdan. Här är mina resultat:

60m - 7.20 sekunder
Höjdhopp - 1.88 m
Kula - 18 m
Längdhopp - 8.12 m
800 m - 2.22,53

Det verkar som jag slog dig i allt, Thomas.

 
At 20 juni, 2005 15:22, Blogger Thomas Pihl said...

Det enda du spöar mig i är simning.
Men där snackar vi rejält med stryk.
Jag flyter knappt.

 
At 20 juni, 2005 16:07, Blogger Anders said...

Skiiit, asså!
Farliga saker, Thomas.
Du är ju orörbar.
Underbar känsla att få regera på jobbet så!

 
At 20 juni, 2005 18:20, Blogger Måns said...

Jag är kung på att flyta.
Det är nog min bästa gren.
Bara ligga och slappna av.
Där spöar jag röven av er alla.
Till och med fjärilssimmartor.

 
At 20 juni, 2005 18:38, Blogger Anders said...

Låter som en olympisk gren från Monthy Pyton.
800 meter flytning.
Eller, nej, det lät bara äckligt.
Du vinner, Måns, du vinner.

 
At 20 juni, 2005 19:28, Blogger Tor Billgren said...

Så här förhåller det sig med sådan orenhet genom flytning:
Så länge flytningen pågår är mannen oren, vare sig lemmen släpper fram flytningen eller är tilltäppt. I båda fallen består hans orenhet.
(3 Mos 15:3)

 
At 20 juni, 2005 19:53, Blogger Måns said...

Pussar du din mor med den munnen?
Fy, Tor!

 

Skicka en kommentar

<< Home