måndag, juni 27, 2005

Besvärande faktorer

1.
Min MD-spelare slutade fungera precis när jag skulle åka på min första reportageresa inför skärgårdsprogrammen, runt den 23 maj. Det gör ju inget, tänkte jag. Jag köpte ju FÖRSÄKRING. Jag har hittills inte förstått innebörden av den försäkringen, och vad jag har försäkrat mig mot. Det enda jag vet är att jag fortfarande inte har någon fungerande MD, och att OnOff ska underrätta mig PER BREV när den finns i butiken. "Jamen ni kan väl ringa, så jag slipper förlora tid i postgången...", vädjade jag. "Nej, så gör vi inte här", blev svaret. Så tack Anna Boman, tack Anton och A-One, tack Elise B Arntzen och tack Hans Appelqvist för att ni har lånat mig den mest väsentliga utrustningen för mitt yrkesutövande under den hittills mest intensiva perioden av mitt yrkesliv.

2.
Cykeln stals utanför jobbet förra veckan. Nu måste mina många färder till radiohuset och biblioteket ske till fots.

3.
Nöjesguiden betalar inte. Och jag behöver pengar nu. Jag har i och för sig aldrig fått pengar från Nöjesguiden i tid, men nu börjar det bli riktigt löjligt. Förfallodag den 27 maj. Förfallodag den 21 juni. Men de betalar inte. Trots att jag ringde och påminde för två veckor sen. Och mailade för en. Men de betalar inte. Hur svårt kan det vara? Var sitter felet?


Dumhet? Eller nonchalans?

4.
Första varningen: Igår när jag skulle upp på kontoret (ja, det var en söndag) kom jag inte på koden till dörren. I morse när jag skulle sätta på mobilen kom jag inte på PIN-koden. Jag har ett försök kvar... Så om jag inte svarar i mobilen vet ni vad det beror på.