torsdag, juni 30, 2005

Bristande planering

Åkte till Simrishamn vid fyra för att delta på en livräddningsutbildning (Sjöfartsverkets nya krav för besättning på skutor - utbildning som alla i min ålder genomgått minst tio gånger redan. Andning Blödning Chock. Första Insats. Bla Bla. Men jag ska inte förneka att det friskar upp att reptera). Skrev artikel till Kristianstadsbladet på tåget dit.

Bestämde mig för att skippa elvatåget och sova i stan istället - för att äta frukost, läsa Ystads Allehanda (Björn af K praoade där förra sommarn...) i fadrens lummiga trädgård. Men så ringde kamraten och konstaplen Gustaf - konstnären. Ville öla. Javisst. Måns Byckare. Öl öl öl. Han tussade ihop mig med en av stans pastorsdöttrar. Men hon var mycket trevlig. Jag predikade samförstånd mellan minoriteterna homosexuella / kristna. Sen träffade jag brorsans tjej som sa att dom hade gjort slut. Igår. Jävla Ulf - skärp dig för helvete...


Å sen gick vi vidare till Strandpaviljongen som har bilvit kombinerad nattklubb nu efter Modestys fall. Å så träffade jag Nils Jorming - trevlig bekantskap som bjöd på efterfest, men vi förlorade varann i vimlet. Och så kom Nils Jarlsbo fram och presenterade sig - det är han som har gjort Gunilla Mann-pastischen vi har på väggen hemma i Malmö (Eriks och mitt första konstköp). Vi pratade om John-e Franzén, Ola Billgren och Malmös bästa band - The Instrumen.

Och väl hemma på altanen outar Gustaf att han OCKSÅ tillbringade sina barndoms somrar vid Löderups Strandbad. Vi i stuga. Han i husvagn... Å ljuva åttiotal... Fotoalbumen åkte fram.

Nu är klockan halv fyra. Min planering att ta tio i åttatåget brister därmed... Radioprogrammen får klippas i natt. Nästa natt alltså... Ring gärna och klappa om mig.