torsdag, juni 30, 2005

Daz svedanja

Sprang på en liten full ryss på busshållplatsen förut.
Och trots att jag inte fattade vad han sa, hade vi rätt kul.
Först brände han av en lång harang om något som jag gissar handlade om den buss han precis missat.
Sen blåste han rök i ansiktet på mig.
Sen skrattade han.
Sen smätte han med fingret mot halsen.
Ah, äntligen något jag förstod.
- Vodka?, frågade jag.
- Vodka!, svarade han.
Och så berättade han (tror jag) att han precis köpt tio liter öl.
Sen skrattade han igen och frågade om jag ville ha.
Nej tack.
Då drog han igång en ny harang vars punchline var: "Absolut - njet, Moskovskaja, yes".
Precis då kom min buss.
- Daz svedanja.
- Daz svedanja!

5 Comments:

At 30 juni, 2005 16:10, Blogger Tor Billgren said...

Måns har börjat ta kontakt med främmande människor på stan. Han är väl aldrig sjuk?

 
At 30 juni, 2005 17:11, Blogger Thomas Pihl said...

Det gläder mig att du kommunicerar med ryssarna, Måns.
Visst var du med när vi blev kallade för apor - "obejzana" - av en arg rysk gatumusikant på Medborgarplatsens tunnelbanestation?

Do svidanija!

 
At 30 juni, 2005 17:16, Blogger Måns said...

Haha. Japp, då var jag med.
Och visst var anledningen till hans utbrott att vi envisades med att sjunga till alla hans låtar?

För övrigt var det fylleryssen som tog kontakt med mig.

 
At 02 juli, 2005 10:05, Anonymous Anonym said...

Stavas det inte das vidania?

 
At 03 juli, 2005 01:05, Blogger Thomas Pihl said...

Nej, "anonymous", det stavas do svidanija.

 

Skicka en kommentar

<< Home