måndag, november 15, 2010

Jo, just det

15 Comments:

At 15 november, 2010 16:24, Blogger Anders said...

Bildidén är Thomases, för övrigt.

 
At 15 november, 2010 18:26, Blogger Måns said...

Skaru sluta?

 
At 15 november, 2010 20:01, Blogger Anders said...

Jå!
Har fått jobb på Abisko turiststation!

 
At 15 november, 2010 20:13, Blogger sebastian said...

Hurra! Glädjande nyheter! Fast vad ska du göra där? Fjällguide?

 
At 15 november, 2010 22:09, Blogger Måns said...

Grejt njus! Stort grattis!
Jag byter också jobb. Lämnar Expressen och natten för jobb som kundtidningsformgivare på OTW. Har fyra arbetsdagar kvar. Blir kanon.
Vi får fira oss båda när vi ses. Som är snart!

 
At 16 november, 2010 13:34, Blogger Anders said...

Tack.
Och grattis själv Måms!
Vi går från de stora drakarna till de små satarna. Eller nä, varken OTW eller STF är ju så små.
Jag fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till:
- lägre lön
- 10 mil pendling enkel väg
- oklara arbetsuppgifter
Solklart, va?
Men jag ska typ organisera och utveckla norra Kungsleden, som ska anschlussas till Abisko turiststation. Och köra lite hjullastare, hoppas jag. Och marknadsföra och sånt därnt.

 
At 16 november, 2010 13:57, Blogger sebastian said...

Måns mä? Grattis! OLW? Vilka tidningar är det, t.ex.? Var det natten du ville ifrån?

Och Anders, 10 mil vinterkörning? Flytta ut till stugan! Och ska du alltså bestämma hur leden ska gå? Ut och testvandra den på arbetstid? Från gruvan till toppen. I meter räknat, hur högt har du härmed klättrat i karriären?

 
At 16 november, 2010 20:02, Blogger Måns said...

Anders: Låter som en enkelt val. Ser fram emot att utnyttja din personalrabatt på boendet också!

Seb: Vet inte vilka tidningar jag ska jobba med än - men de gör verkligen allt mellan himmel och jord så det blir säkert flera olika varianter.
Och ja, det var natten jag ville bort från - fast nu känns det verkligen som att det är hit jag vill komma.

 
At 23 november, 2010 16:09, Blogger Thomas Pihl said...

Men vad ÄR detta?

En av de största, gruvbolagets framtid, slutar plötsligen, och reaktionerna bland redaktionsmedlemmarna på Kustarnik ger knappt utslag på geigern!

Inalles 9 kommentarer inklusive denna. Är det verkligen bara Mångs, Seb och jag som bubblar av känslor, funderingar och framtidsfunderingar?

(Han gör rätt, givetvis, men hur ska det gå med bolaget? Och samhället? Lämnar han dem i sticket?)

 
At 23 november, 2010 16:31, Blogger Tor Billgren said...

JAMEN VAH! DET VAR JU FÖR ATT HAN ANVÄNDE SAMMA RUBRIK SOM TILL HUSINLÄGGET! JAG BLEV FÖRVIRRAD JU! GRATTIS TILL NYA JOBBET ANDERS. OCH MÅNS. DET KRYPER I KROPPEN AV AVUND (MEN INTE MISSUNNSAMHET). JAG VILL OCKSÅ!!! KOM OCH HÄLSA PÅ INNAN DET ÄR FÖR SENT. VI LÄMNAR REPUBLIKEN DEN 9 JULI, MEN BOR I BUSHEN SISTA MÅNADEN (VI SKA LÄRA OSS ATT TÄMJA ORMAR). NU SKA VI ÅKA TILL URCOOLA BAXTERTEATERN OCH SE FEM NYSKRIVNA SYDAFRIKANSKA OPEROR.

 
At 23 november, 2010 16:52, Anonymous Anonym said...

Jag är också mycket glad för både Anders och Måns skull. Otroligt kul att ni rör på er och skapar er egen framtid och inte sitter och blir bittra. Bra!

Jag vill ha Anders som guide varje dag i fjällen och jag är säker på att Måns kommer bli en utmärkt AD på rekordtid och får glassiga resejobb i parti och minut.

/Anton
Vilmer-situationen har lagt lite sordin på min vanliga entusiasm, därav sen reaktion.

Har inte sagt/skrivit så mycket om det, mest för att det fortfarande är oklart vad som väntar men myelinbrist är diagnosen. Fettbrist i hjärnarn på något sätt. Han blir efter och kommer vara efter i hela sitt liv. Ähhh, jag vet inte hur dramatiskt det är men vi har varit ledsna hela hösten känns det som. Men det kommer bli mycket kul att träffa er igen i Adams regi!

 
At 24 november, 2010 10:18, Blogger Anders said...

Aj. Tungt att höra att det inte är övergående, Anton. Men Vilmer har dragit en vinstlott när han fick två så fina föräldrar.
Du vet att vi gärna lyssnar och läser om du vill berätta mer, här på bloggen eller annorstädes.

 
At 25 november, 2010 17:57, Blogger adam said...

Grattis till jobbet Anders, det känns inte som länge sen man såg ditt inlägg med det sönderklippta presslegget och sidbytet, (eller är det nåt jag drömt att jag sett). Det är lite att stå i inför er ankomst men det ska bli väldigt trevligt. Jag jobbar för övrigt tre och en halv vecka till för att sedan vara hemma med Siri tills efter sommaren. Vi kanske hälsar på i Abisko.

 
At 25 november, 2010 20:33, Blogger Anders said...

Tack, Adamski!
Jo, du minns helt rätt, jag tvangs ju klippa mitt presskort när jag joinade the dark force.
Fem år sen var det.
Såklart ska ni hälsa på i Abisko. Det gäller för övrigt alla kustarnikkare.
-
Inte ska ni nu stå i för mycket bara för att vi kommer. Du vet att det räcker med en bunke bearnaisesås till frukost, så är humöret på topp.
Ser mycket fram emot att ses!

 
At 26 november, 2010 16:59, Blogger Gustaf said...

Grattis Anders och Måns, känns som helt rätt beslut i bägge fallen.

För din del, Anders, är väl enda abret att du går tillbaka till att pendla 20 mil om dagen, precis som när du jobbade i Ulricehamn. Eller tänker du veckopendla och sova i stugan? Då får du ju nästan promenadsavstånd!

Måns: Jag ska berätta för Lisa om ditt jobbsprång. Hon har lite ångest för att ständigt behöva jobba kväll eller natt nu när hon givit sig in i redigeringsträsket.

---------

Tråkigt att höra om Vilmers besked, Anton. Sådant vill förstås ingen förälder höra. Men en god vän till mig, vars ena son har ett begåvningshandikapp, sa det ganska bra: Det finns många mycket värre handikapp man kan drabbas av, det här är inget han lider av själv.

Sedan är det förstås ändå en tung process innan man vant sig vid läget. Men jag säger som Anders, Vilmer har två väldigt bra föräldrar som kommer att hjälpa honom när han behöver det.

 

Skicka en kommentar

<< Home