torsdag, februari 14, 2008

Okej, när ska vi börja tälta i biljettkön?

10 Comments:

At 15 februari, 2008 17:36, Blogger Tor Billgren said...

Måns, förra gången du frågade var inför premiären av Sherdil, och då sa jag blankt nej. Men denna gången är jag beredd att slå dig följe hela vägen. Hör på musiken - stråkarna i början innan temat går igång. Det är magiskt. Anders Jansson slutade sitt Sommarprogram med den låten. Det var nämligen den han alltid lyssnade på innan han gick till skolan, för att ladda energi.

Lägg märke till att magasinet där förbundsarken rullades in i slutet av ettan är med i trailern. Whoa!

 
At 15 februari, 2008 17:41, Blogger Anton Berg said...

GRYMT!
Jag är med dig när du vill Måns! Jag ska lära Albin allt om hur en riktig karl ska va - det här blir en perfekt utbildningsfilm.

För övrigt är Indiana Jones-flippret mycket bra, även det. Inte alltid bra filmer får bra flipperspel...

Tor: Jag tror bestämt att det är dubbla takter av stråkarna - dom drar ut extra på introt! Snyggt - och ett grepp som Springsteen använder sig av på singelversionen av Streets of Philadelphia, där trummorna får köra en dubbelvända innan synthslingan kommer.
Effektfullt!

 
At 15 februari, 2008 17:48, Blogger Tor Billgren said...

Anton, din iakttagelse beträffande stråkarne är helt korrekt.

 
At 15 februari, 2008 19:06, Blogger Måns said...

Pix för att vara Indy i tältkön.
Anton får vara lillkillen från "Temple of doom" och Tor får vara Indys farsa.

 
At 16 februari, 2008 16:05, Blogger Anton Berg said...

- Yo lissen to mi you liv longe dokto Jones!

 
At 16 februari, 2008 16:05, Blogger Anton Berg said...

- Yo lissen to mi you liv longe dokto Jones!

 
At 19 februari, 2008 22:20, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Jag vill också köa! Jag kan vara Gestapoagenten med runda galna glasögon och ett brännmärke av en glödgad amulett i handen. Fast... jag har för mig att det händer något obehagligt med honom, så kanske inte.

Indy-filmerna är helgrymma, jag ska se den här även om det säkert är stor risk att man blir besviken. Dr Jones ser t ex ut att ha åldrats 19 år fast andra världskriget fortfarande pågår. Hmm... Å andra sidan vore Indiana Jones på 50-talet inte samma sak, Steven Spielberg har fattat att världen aldrig blev lika häftig efter 1945.

 
At 19 februari, 2008 22:24, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Förresten: Jag vill ha en aztekisk kristallskalle när jag fyller 30. Ni får börja skramla.

 
At 20 februari, 2008 01:35, Blogger Måns said...

Gustaf: Ja, gestaposnubben brinner ju upp på slutet så det kan man ju kalla obehgligt.

 
At 20 februari, 2008 10:49, Blogger Anders said...

Kan inte skriva långt.
Har kutat till internetkafé.
Måste tillbaka till kön.
Min solstol står först!

 

Skicka en kommentar

<< Home