måndag, februari 11, 2008

Så minns vi Roy Scheider, del 2

Denna pluttbild är den enda jag hittar med Roy Scheider ur Maratonmannen. Han spelar Dustin Hoffmans skumme storebror Henry "Doc" Levy. En av de mest fantastiska scenerna är när han blir överfallen av en lönnmördare i ett hotellrum. Han står på balkongen, och plötsligt träder mördarens skräckingangande siluett fram genom den tunna gardinen. Hela dramat bevittnas av en gubbe i rullstol från balkongen mittemot. Efter att ha expedierat mördaren ringer "Doc" ett kort samtal för att beställa en "body disposal"...

2 Comments:

At 11 februari, 2008 16:58, Blogger Måns said...

Jag blir alltid glad när Tor skriver om Maratonmannen eftersom det var jag som fick honom att upptäcka den.
Och det tycker jag är en merit.

 
At 12 februari, 2008 10:49, Blogger Tor Billgren said...

Jag bekräftar härmed att Måns har belägg för sitt skryt.

 

Skicka en kommentar

<< Home