fredag, januari 25, 2008

En senfärdig upprättelse

I söndags, medan alla hetsade upp sig för att Anton omnämndes på två rader i en lokaltidning i Mälardalen, såg det ut så här i Västsveriges största monopolmonster till avis:



En gigantisk bild på en svart silhuett som enligt bildtexten tillhör en viss Anders Lindberg på LKAB. Han uttalar sig även på några ställen i det fyrsidiga reportaget och återkommer på en mer åskådlig bild på det andra uppslaget.



Eftersom jag är prenumerant på ovan nämnda lokaltidning och enbart läser monopolmonstret på jobbet i veckorna, så missade jag först detta. Men min chefredaktör uppmärksammade mig på det häromdan, så varsågoda. Nu kan ni hylla Anders lite också.

8 Comments:

At 25 januari, 2008 18:51, Blogger Tor Billgren said...

L:et är inte i bild en enda gång. Hmpf!

 
At 25 januari, 2008 18:52, Blogger Tor Billgren said...

"Oklart vem som stal Anders gummianka. - Jag ställde den här på dynamitlådan. Det är väl nån jävla gruvis som har tagit den."

 
At 27 januari, 2008 17:27, Blogger Thomas Pihl said...

Vadå? Anders har tvingat fotografen att mörka ner huvudet så kraftigt att L:et inte skulle synas?
Eller nej, han körde en Julio Iglesias: "Ni får bara fotografera min vänstra sida."

 
At 27 januari, 2008 19:13, Blogger Måns said...

Coolt.
Och säkert inte första blaskan din profil prytt, eller hur Anders?
Sparar du alla klipp på väggen? Eller har du ett underjordiskt arkiv i någon av de uttjänta gruvgångarna månne?

 
At 28 januari, 2008 09:26, Blogger Anders said...

Tack, Gustaf!
Men jag omskrev ju egentligen bara som källa, inte för min förträfflighet, som Anton, för sin.

Något L hade jag inte vid bildernas tagande, ty det skedde långt före jul.

Jag klarar mig oftast, Måns. Knuffar alltid hellre fram en riktig gruvis.

 
At 28 januari, 2008 09:27, Blogger Anders said...

omskrevs

 
At 28 januari, 2008 10:03, Blogger Anton Berg said...

Precis som jag anade, Måns! Anders sparar alla sina tidningsklipp i en omskreva i gruvberget.

 
At 28 januari, 2008 16:12, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Anders: Jo, det är klart att Antons omnämnande var lite mer lagerkransat. Men du har fått ju mer plats! Så är det i vårt samhälle, kvantitet går före kvalitet. Så stoppa tidningen i ormskrevan, bara.

 

Skicka en kommentar

<< Home