torsdag, januari 10, 2008

God jul


Sitter och lyssnar på Go morgon Sverige, försvarsanställda tycker att ÖB har slösat med skattepengar när han har gjort en dvd som alla fick i julklapp. Ca 33000 anställda, 3,7 milj att producera, har jag räknat rätt blir det drygt 100 spänn per person. Vilket slöseri! Det är väl inte så att folk är sura för att dom fått en pissig julklapp från jobbet. Hade dom fått en dvdspelare som är tre, fyra gånger så dyr istället hade vi inte hört ett skit om försvarets pengaslöseri.

6 Comments:

At 10 januari, 2008 16:59, Blogger Anders said...

Tack Adam!
Precis så tänkte jag också.

Men jag räknade inte ut vad det blev per huvve.
Och det gjorde inte journalisterna som megafonerade ut gnället heller, för då hade man fått perspektiv och då hade det inte blivit så bra story.

 
At 10 januari, 2008 17:49, Anonymous Anonym said...

Klart folk är tjuriga för att de fått en pissig julklapp. Men snacka om pissig! En film med chefen som dricker kaffe och hugger ved vid sin mysiga stuga i skärgården - hade ni velat ha det? Han skulle ha gett dem knallpulverpistoler istället, då hade de nog blivit glada.

 
At 10 januari, 2008 19:15, Blogger Tor Billgren said...

Fast jag förstår militärerna. När jag tjänstgjorde senast såg jag en sån där film. De är totalt värdelösa och meningslösa, ungefär som skolfilmerna som ungarna tvingas se i The Simpsons. Varför ska man ha en sån film? Vad ska man göra med den när man har sett den? Kommer man att se den igen? Det är bråte som hör hemma i papperskorgen. Hade funkat lika bra med ett trevligt julkort. Eller ett mail.

 
At 11 januari, 2008 16:15, Blogger Thomas Pihl said...

Vart har min bild tagit vägen?

 
At 11 januari, 2008 17:45, Blogger Anders said...

Vadå?
Den är ju där.

 
At 16 januari, 2008 11:19, Blogger Anton Berg said...

Thomas bild var för dyr för Kustarnik-redaktionen.
Det är Troy Macleure som snott den, den ska ingå i hans nästa film som alla på Kustarnik får i julklapp 2008.

Ernst Wiggfors kommenderar:
"Gå genast in och se hur du kan göra skillnad"
http://albinopolis.myminicity.com

 

Skicka en kommentar

<< Home