onsdag, januari 09, 2008

SimRetro

Kanske bara för Måns och mig, som gillar tidskrävande strategispel. Eller kanske Anders också!
Sebastian kan ju studera källkoden och göra nästa års julkalender med detta som mall.
Tor kan avfärda det med en spetsig kulturyttring och Thomas kan konstatera att det inte når upp i Wii-klass medan Gustav kan beklaga att det inte utspelas på 1800-talet i en fransk koloni.

Men här går det i alla fall att beskåda det lilla spektaklet.
http://albinopolis.myminicity.com/

12 Comments:

At 09 januari, 2008 16:23, Blogger Måns said...

Ha!
Bra namn på staden...

 
At 09 januari, 2008 16:37, Blogger Anton Berg said...

Har du grundat Maja City än? Eller Maja Ville?
Kanske Maja Indianerna... Hoho...

 
At 09 januari, 2008 16:48, Blogger Thomas Pihl said...

Du tänker inte lägga ut några bilder av Albin på nätet. Men att grunda en hel stad i hans namn, DET går minsann bra!

 
At 09 januari, 2008 16:48, Blogger Thomas Pihl said...

Nä tacka vet jag Wii!

 
At 09 januari, 2008 16:58, Blogger Anton Berg said...

Det kanske kan vara Per-Albin som jag tänker på! Den store socialdemokratiske folkhemsarkitekten.
Skulle inte han passa bättre att döpa en stad efter, än min knappt månadsgamla son?

Nä.

Hur är Super Mario:t Thomas?

 
At 09 januari, 2008 17:00, Anonymous Anonym said...

Om jag nånsin får träffa Maja kommer jag kalla henne majalabej. Det ligger så gott i munnen! Och så var hon min hjälte när jag var liten.

http://www.youtube.com/watch?v=44da4IX5MLc

 
At 09 januari, 2008 17:16, Blogger Anton Berg said...

Oj vad de sjunger högt!
Och vad fint det är när Maya fäller en tår för sig själv. Snyft.
Vad betyder texten på slutet?
"Maja och krickett på stora havet?"

 
At 09 januari, 2008 17:23, Blogger Anders said...

Hm, tja det är ju en utmärkt snajperbana så vitt jag kan bedöma. Alla jäkla nadesprayande n00bar blir ju pwnade direkt när jag 1337-scopar dem över hela mappen. Som kidsen säger.

Kan vi inte göra något själva?
Bygga egna hus, skaffa jobb und so weiter?

Aha. Vi poulerar genom att klicka in oss, är det så?

 
At 09 januari, 2008 18:02, Blogger Anders said...

populerar

 
At 09 januari, 2008 19:09, Blogger Anton Berg said...

Just det, så enkelt, och precis samma mekanisk som första Sim City får mig att vilja fortsätta.

NÄR når man nästa nivå?

Hur många invånare måste jag ha för att få göra nästa grej (bygga ut industrier).

Jag har nu 13 innevånare men får fortfarande inte...
Vi klickar i morgon igen så får vi se!

 
At 09 januari, 2008 23:05, Blogger Måns said...

Här är min stad. Majahattan!
Och Seb: eftersom du har så fina smeknamn på lut kanske du får träffa Maja redan om någon dag.
Vi åker till Göteborg imorgon. Stannar till lördag.
Jag hör av mig!

 
At 10 januari, 2008 22:41, Anonymous Anonym said...

Wow! Ni är alltså i Göteborg nu!

Och ja visst är hon fin och visst sjunger de högt! Så högt det går nästan. Det är en väldigt bra gissning Anton, men avsnittet som ska börja, och som vi tyvärr bara fick se vinjetten till, heter "Maja och farmor syrsa".

 

Skicka en kommentar

<< Home