lördag, december 29, 2007

2008

2007 var ett mycket bra år.
Här är något av det jag ser fram emot 2008.

* Västsvensk turné med Maja. Nästa söndag åker vi hemåt och visar upp lilla prinsessan för släkt, vänner och lokalorginal i nästan två veckor.

* Min 30-årsdag i februari. Jag vet redan vad jag kommer att få av Hannah.

* Maj-semester. Eftersom jag måste jobba juni och juli laddar vi batterierna inför sommaren och funderar på en minisemester. Det kanske kan bli Mallis. Vore trevligt.

* Ny lägenhet. 1 juni slipper vi trängas i den här 1 1/2:an och får flytta in i den alldeles nybyggda 3:an som färdigställs några hundra meter härifrån. Blir ju inte helt fel att få en dörr att stänga om sovrummet till exempel.

* Fotbolls-EM. I spåkulan: Zlatan täpper slutgiltigt till truten på alla neggisar när han gör tolv mål och skjuter Sverige till EM-guld. För mig personligen innebär det här en hel del arbete, men det får jag väl ta. Och gissa om Maja kommer att se cool ut i sin Ibratröja.

* En helg med Springsteen. Jag och Albins pappa har biljetter till båda konserterna på Ullevi. Första kvällen sitter vi på läktaren, dricker folköl och njuter. Andra kvällen står vi nere på innerplanen och dansar rövarna av oss när Jungleland övergår i Born to run. Herregud.

* Skärgårdsliv. Grinda, Möja, Vaxholm eller Sandhamn. Var spelar inte så stor roll.

* Pappaledighet! I augusti är det jag som stämplar ut i minst ett halvår. Kanske nio månader. Wow.

* Sen får vi se.
Nu vill jag läsa era planeringsscheman.

7 Comments:

At 30 december, 2007 17:09, Blogger adam said...

30 år, jag väntar fortfarande på inbjudan till din och Albinses pappas storslagna 25-års kalas på nån ö utanför Figgeholm. Eller har det varit och fick inte komma?

 
At 31 december, 2007 16:06, Blogger adam said...

Mitt schema för 2008: Fylla 31, bygga bastu i stugan, odla skägg, kanske åka utomlands och börja röka pipa.

 
At 01 januari, 2008 18:06, Blogger Måns said...

Adam: Låter som ett bra år. Och vi ska väl försöka få in ett kalas där nånstans också.

 
At 01 januari, 2008 21:27, Blogger Anders said...

Jag kör karbonpapper på 2007, det var helt okej.

 
At 02 januari, 2008 09:43, Blogger Thomas Pihl said...

Perfekt att du är pappaledig i höst, Måns. Då kan du komma utvilad till "Gistholmen 08".

 
At 02 januari, 2008 13:08, Blogger Måns said...

Bilen: Hehe, utvilad vet jag inte om jag kommer vara. Men Gistholmen 08 är ju redan spikat!
När kan vi boka stugorna, förresten?

 
At 02 januari, 2008 22:31, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Mitt schema för det kommande Råttans år är behagligt luftigt. Men jag funderar på att göra en semesterresa till Stockholm i februari och hälsa på alla goda vänner där.

I mars ska jag fylla 30 och försöka dränka medelålderskrisen i cocktails och blondiner (eller brunetter, jag är inte så petig. Rödhåriga går också bra vid närmare eftertanke).

Sedan blir det sommar och då tror jag det blir Sverigeodyssé med bergsbestigning och våldgästning av släkt och vänner.En viss tyngdpunkt kommer i år att ligga på Dalarna, men det är inte omöjligt att jag tar en sväng upp i lappmarkerna också, åka Norrlandståget är ju så trevligt.

Gistholmen i september, i år har jag inga flyttplaner och tänker INTE missa denna höjdpunkt.

Sedan får vi se. Att träffa någon trevlig kvinna vore inte så dumt, även om ungkarlstillvaron också har sina fördelar. Men hur det blir med det vet man aldrig.

I övrigt har jag avgivit nyårslöftena att ta det lugnt, baka mer bröd och få lite mer ordning på min matlagning igen. (Jag har gått ut starkt, ikväll gjorde jag äkta finsk kålrotslåda.)Skägg och pipa har jag redan bockat av, men jag uppmuntrar starkt dina ambitioner, Adam!

 

Skicka en kommentar

<< Home