onsdag, december 19, 2007

Bitring

Jag har fastnat på rimstugan.se där man kan hjälpa folk som saknar rim till sina julklappar.
Ibland skriver de lite extra ledtrådar om mottagaren eller sammanhanget.
Mycket roligt.
Ett axplock av mina alster hittills:

Två stycken enhandstvingar
När du ska snickra - häng då ej läpp,
om händerna tycks alltför få,
för att du om tillvaron ska få rätt grepp,
två av dessa jag tvingar dig på

Blågula kalsonger från svensk tjej till engelskspråkig pojkvän
These will keep you under my control,
and perhaps even let you brag:
"I've got a big enough pole,
to hold up the Swedish flag!"

Ett jättestort ölglas till brorsan
Med denna speciella gåva,
kan du hålla det du vill lova,
med denna trovärdiga fras:
Jag ska bara ta ETT glas!

Tuttmemory från Linda till Svärfar
Ni ska ju alltid stirra på våra,
och man kan väl er karlar ej klandra,
men nu kommer det riktigt svåra,
ser man ett ska man hitta det andra

Plåtslagarset till kompisen Stefan som renoverar en gammal Saab
Om man från verkstan hör ett brak,
ska man inte bli förskräckt,
Stefan slår då på sitt vrak,
och försöker få formen korrekt

Madrasskydd
Detta skydd ska du trä över,
när det är dags att gå till britsen,
jo - denna storlek du behöver,
öppna nu och fatta vitsen!

Draughtmaster, "öl på fat"-maskin, till engelsman som gillar öl
Here you are - don't be a chump,
this art is almost handicraft,
instead of a bottle - use a pump,
to get your own genuine draught!

"Clone a Willy", möjlighet att göra avgjutning av sitt organ som sedan fungerar som vibrerande dildo och är självlysande:
När du nu fått en gudagåva,
varför inte klona den?
Det vore snålt, det vill jag lova,
att inte göra fler än en

Men vänta nu, det kommer mer,
om damen sen vill mysa,
kan hon bara titta ner,
och se det hela lysa

9 Comments:

At 19 december, 2007 17:15, Anonymous Anonym said...

Hahaha! Jag hinner bara läsa början nu, men måste bara skriva mitt jubel! Big enough pole! Kan det bli bättre? Du borde ju bli dubbelanställd av alla uppesittarkvällar i all radio och TV i alla länder!

 
At 19 december, 2007 17:40, Blogger Thomas Pihl said...

Du är briljant och riktigt sjuk
på en och samma gång
Hur kan du få en brittisk kuk
att liknas vid en stång?

Jag hjälpte min kollega Krister med ett rim igår. Han skulle ge en mössa till Lotta, som han nyss separerat ifrån:

"Här är en gåva till mitt ex
som tack för sist vi hade sex"

 
At 19 december, 2007 18:03, Blogger Thomas Pihl said...

Tänk er julaftonskvällen hos familjen Lindberg! Ingen har tid att varken äta eller dricka eller pyssla med sina nyfådda julklappar, för de sitter bara och ordvitsar och läser rim hela kvällen.

Julklapparna hinner inte ens öppnas, kanske inte ens fås, för det ska rimmas om, rimmas ut, rimmas upp och ner på vartenda paket.

 
At 20 december, 2007 09:37, Blogger Anders said...

"Som tack för sist vi hade sex"!
Han använde väl inte det?

På den Lindbergska julaftonen låter det:

Hoppas den är kul
här haru - god jul

eller

Här får du en klapp
jag har gjort den själv

eller

Hoppas att den passar
hästen heter Sverker

 
At 20 december, 2007 11:32, Blogger Thomas Pihl said...

Jo, han ringde mig senare på dagen och frågade: "Thomas, hur var det där rimmet nu igen? Får jag använda det?"

 
At 20 december, 2007 13:48, Blogger Anders said...

Då gissar jag att det var en förhållandevis smärtlös separation.

Annars hade han kunnat skriva:

Denna klapp kan man ju sätta på
den liknar med andra ord dig
och ska liknelsen vara den rätta så
vill nån låna, får de aldrig ett nej

 
At 20 december, 2007 23:16, Blogger Måns said...

Tuttmemory, löspenisar, öl, kalsonger och madrasskydd (!!!).
Vad är det egentligen för hemsida du hittat, Anders? Hrm. Loggar LKAB dina surfvanor?

 
At 21 december, 2007 10:18, Anonymous Anonym said...

Haha, magnifikt! Jag snor allihop.

 
At 21 december, 2007 10:35, Blogger Anders said...

Mina smurfvanor utövar jag ju hemma, Måms!

 

Skicka en kommentar

<< Home