tisdag, januari 22, 2008

-

=

19 Comments:

At 23 januari, 2008 00:08, Blogger Tor Billgren said...

Jag ser att dag två i din Ralph Wiggum-vecka fick ett lyckligt slut.

 
At 23 januari, 2008 00:40, Blogger Måns said...

Wow! Jag vill också ha ett fräsigt L i huvudet.

 
At 23 januari, 2008 08:51, Blogger Thomas Pihl said...

Haha! Det var en rolig kommentar, Tor.
Men vad menar du?

 
At 23 januari, 2008 09:12, Blogger adam said...

Om du rakar dit ett k, ett a och ett b så måste du få påökt.

 
At 23 januari, 2008 09:31, Anonymous Anonym said...

Ja Tor, vad menar du?

 
At 23 januari, 2008 10:06, Blogger Tor Billgren said...

Jag menar precis det jag skriver.

 
At 23 januari, 2008 10:31, Blogger Thomas Pihl said...

Nja... menar du verkligen samma sak 10.06 som du menade 00.08?

 
At 23 januari, 2008 15:54, Blogger Anders said...

Det roligaste är att se folks ögon.
Hur de först tittar, sen tittar bort för att det inte ska synas att de tittar.
Och hur de tänker.
"Fläckvis hårlossning?"
"Hjärnkirurgi?"
"Cancer?"

Har suttit på utbildning hela dan med folk som inte känner mig, och därför inte vågade fråga.
Jag höll dem på halster ett tag, men sen berättade jag vad som hänt.

 
At 23 januari, 2008 16:36, Blogger Thomas Pihl said...

Nämenmenarduallvar?

Du behöll resten av håret?!?!?

(Notera att jag har stoppat in utropstecken MELLAN frågetecknen. Det signalerar extrem förvåning.)

 
At 23 januari, 2008 17:37, Blogger Anders said...

Jahadå.
Från början var det kalufs.
Nu är det mina vanliga millimeter.
L:et är alltså ren hud.
Och riktigt så rakad kan jag inte vara i tjänsten.

Imorgon tar jag emot en grupp från Kungliga tekniska högskolan.
På fredag ska jag närvara på en näringslivsdag och efterföljande galakväll.
Nästa vecka kommer en grupp från Dramatiska institutet.
Och representanter från kanadensiska utrikesdepartementet.

Jag valde därför att uthärda med ett rakat L hellre än att se ut som Bergen-Belsen-fånge.
En hållregel som jag lever efter är att frisyren inte ska vara tunnare än polisongerna.


Kidsen som jag spelar onlinespel mot skriver "lol!!!!1111!!111" för att visa att de är så uppspelta att de inte hinner hålla ner shift hela tiden för att göra utropstecken.
Det där dras ibland så långt att di skriver "roflmao!!!!!111!!oneone!!!one111!!"
Det är roligt.

 
At 23 januari, 2008 17:39, Blogger Anders said...

Jag hoppas det står klart att L:et alltså var en olyckshändelse.
Den inträffade sedan jag smörjt klipparhuvudet och glömde sätta på mothållet innan jag körde vidare.
Döm om min förvåning då jag såg vad jag gjorde.

 
At 23 januari, 2008 18:30, Blogger Anton Berg said...

Jag har nu skrattat i 6 minuter framför min skärm men slutat efter att jag fått onda ögat av mina arbetskamrater.
Sen läste jag kommentarerna och då fick jag onda ögat igen.

Underbar frisyr Anders och skönt att det inte var något viktigt den här veckan, som björnjakt eller skoter-dans. DÅ hade du fått skämmas!

Kidsen jag spelar (förlorar) mot i Warcraft (Dota) säger bara "Feeder" "Noob" och "LOL stat 1-9!"

 
At 23 januari, 2008 23:18, Blogger Tor Billgren said...

Jag noterar att ingen har ställt den mest centrala frågan i sammanhanget: "Men Anders, varför tog du bort millimetermojen på trimmern innan du klippte dig?"

 
At 23 januari, 2008 23:53, Blogger Anders said...

Se ovan.
"Den inträffade sedan jag smörjt klipparhuvudet och glömde sätta på mothållet innan jag körde vidare."

 
At 24 januari, 2008 10:51, Blogger Anton Berg said...

Okej - den mest centrala frågan:
VARFÖR stannar du upp och börjar SMÖRJA KLIPPARHUVUDET mitt under en klippning?

Äh fel BEtoning. Så här:

Varför stannar du upp och börjar smörja klipparhuvudet MITT UNDER en klippning?

 
At 24 januari, 2008 11:11, Blogger Thomas Pihl said...

Efterklokheten har inga gränser.

 
At 24 januari, 2008 14:50, Blogger Anders said...

Anton, du är förlåten din okunnighet emedan du är en humanist och poet.

Som varje tekniskt bevandrad individ känner till kan man inte tumma på underhållet av mekaniska apparater. Rundsmörjningens vikt för en störningsfri gång är en av de viktigaste, om inte den viktigaste, nyckeln till att erhålla en hög tillgänglighetsgrad på utrustning med rörliga delar.

Man har att välja på att antingen följa ett i förhand upplagd smörjschema eller i stället noggrannt iakttaga maskinens prestanda, varvtal och motorljud för att utifrån dessa parametrar fatta beslut om när kortare produktionsstopp bör göras för att utföra lubrikationen.

I sagda fall uppstod både missljud och en markant nedgång i effekt vilket yttrade sig genom lösslitning av stora hårtussar som kilade fast sig mellan de skärande stålen.
Maskinoperatören (undertecknad) fattade omedelbart ett beslut om nedstopp (motsatsen till uppstart) av processen för anbringande av härför avsedd klippmaskinsolja.
Åtgärden visade sig också ha uppnått avsedd effekt, eftersom avverkningen efter genomförd smörjning förbättrades avsevärt.
Ett anhållet dock ej monterats efter underhållsstoppet ses dock som ett allvarligt tillbud.
En anmälan är gjord till arbetsmiljöinspektionen och en intern utredning är tillsatt.
Misstanke om alkoholpåverkan vid händelsen föreligger ej.

 
At 24 januari, 2008 20:36, Anonymous Anonym said...

jag tycker det mest ser ut som pacman

 
At 25 januari, 2008 10:30, Blogger Anders said...

roflmafaoiaea!!!!!1111!!!ettett!!elva!!!7-eleven!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home