söndag, februari 10, 2008

Strike i Jömping






Adam och Mikaela har en utmärkt fin lägenhet i Jönköping, med avancerad ugn och välstöpt diskbänk i betong. Inte långt från deras hus kan man promenera igenom Stadsparken, och yvas över Förborgsgatans flådiga villor med utsikt.

I lördags eftermiddag relaxade vi i Rosenlundsbadets relax. I arombastun jobbade en bastuviftare. I bar överkropp och Hawaiishorts viftade han frenetiskt en handduk, och riktade den heta, enbärsdoftande luften mot våra kroppar. Jag satt på första bänk och fick en smäll av handduken i pannan.

Sen bowlade vi. Se på bilderna. Det finns olika stilar.
Adam vann stort, både i stilpoäng och antal omkullknuffade käglor.

Vi får inte glömma herrskapets matlagning. My god!
Först laxrulle, sen zuccini/chèvre-soppa, sen helstekt entrecote med pommes Anna och portobello-svamp. Sen sockerärts-sorbet! Sen en ljuvlig chokladkaka med nötter och hemgjord vaniljglass.

Jag kan varmt rekommendera ett besök i Jömping!

7 Comments:

At 10 februari, 2008 21:53, Blogger Tor Billgren said...

Tihi, Thomas använder tjejklot!

 
At 11 februari, 2008 09:43, Blogger Anton Berg said...

Bowlingskor!!!!111!!!1!1! När kommer dom som vanliga sneakers?
Adam ser ut som tagen direkt ur King Pin. Otroligt snyggt!

 
At 11 februari, 2008 12:57, Blogger Måns said...

Zuccini/chevre-soppan kan jag skriva under på förträffligheten i.
Adam har lärt mig göra den, och även om jag är rätt nöjd med hur jag bemästrat den inser jag att min aldrig blir lika bra.
Kör du fortfarande päron i, Adam?

 
At 11 februari, 2008 13:32, Anonymous Anonym said...

Var kommer geten in? Gratinerar man soppan med han? Adam, ge oss receptet!

 
At 12 februari, 2008 09:53, Blogger adam said...

Jag har jag skippat päronen nu Måns. Den är typ den enda vegetariska maten jag gör utan att behöva det. Tack Thomas för wiiupplevelsen, måste köpa. Anton, jag påpekade även jag i lördags hur grymma skorna är. Det var en fin helg. Recept kommer. Tack för ordet.

 
At 13 februari, 2008 15:34, Blogger adam said...

Recept:
Zuccini, gullök, hacka, hacka, hacka.
Zuccini, gullök, fräsa, fräsa, fräsa.
Vitt vin, grönsaksbuljong, koka, koka, koka.
Stavmixer, mixa, mixa, mixa.
Creme fraiche, grädde, koka, koka.
Getost, smälta, smälta, mixa, mixa, inte koka.
Äta, äta, skåla, skåla.

 
At 13 februari, 2008 16:31, Blogger Anders said...

Ren poesi, Adam.
Och hungrig blev jag av att läsa.

 

Skicka en kommentar

<< Home