onsdag, februari 06, 2008

Ny last?

Mina arbetskamrater firade min 30-årsdag (Lugn det blir fest till sommaren) med att bjuda på konditoribakad Mazarintårta med fantastiska frukter uppepå, detta till trefikat i måndags.


Vi har trefika på vårt jobb.

Kan vara det bästa med att jobba här.

Som grädde på Mazarinen fick jag även ett paket som visade sig innehålla följande figur:

Evil vs Good Homer

Den pryder nu min bok/cdhylla på min arbetsplats och skapar trivsel och glans. För övrigt, på hyllplanet strax under, finns den här figuren:

Tintin på Månen (Det går även att komplettera med Kapten Haddock och Milou)

Två hjältefigurer från den tecknade världen lyser alltså upp min vardagligt grå arbetsplats. Ni som känner mig vet ju också att jag lyckats övertyga Anna om det stiliga i att placera ett tiotal fotbollsartister hemma på vägen - typ den här:




Zlatan Ibrahimovic i Inters tröja

Tyvärr finns den bara i "micro"storlek och inte i "Pro Star" storlek, så jag får nöja mig med en Zlatan i Juventuströja och landslagströja. Det retar mig lite, speciellt som den här Zlatan har långt hår och är mer porträttlik.

Nu funderar jag på om jag ska nisha mig. Alltså kanske bara samla på Tintin-figurer. Eller Simpsons? Dom förändras ju inte, eller byter tröjor?
Vad tycker ni?

Att det luktar 30-årskris kanske...

5 Comments:

At 06 februari, 2008 10:29, Anonymous Anonym said...

Jag röstar på Tintin. Det kanske kan tyckas konservativt och förutsägbart, men vilken tillfredsställelse att ha en figur från varje album! Det är ju omöjligt att sätta upp några realistiska mål för de andra två alternativen. Fotbollsspelarna byter ju klubb, som du sa, och Simpsons trycker ju ut nya gubbar varje dag - hur kul är det att samla på Barts när nån unge från Askim när som helst i sitt Happy Meal kan få en helt ny Bart som du aldrig sett? Det skulle kunna gå att lösa med att samla på persongalleriet - en av varje figur. Att bygga ett helt Springfield! Det kanske är ännu mer lockande. Bra idé Anton!

 
At 06 februari, 2008 12:01, Blogger Thomas Pihl said...

Själva poängen med samlandet (liksom alla andra hobbyer) är att man aldrig ska bli riktigt klar.
Därför röstar jag på fotbollsfigurerna - ett intresse som kommer att följa dig hela livet.

Du kan blogga om dem också!

"myplasticworldofsoccer.blogspot.com"

 
At 06 februari, 2008 13:09, Blogger Anton Berg said...

Tintin som rider på hästen ifrån "Tintin i Amerika" är så jävla snygg!
Och Tintin i dykardräkt från Rackham... ojojoj...
Undrar vilken den snyggastre är på Ralf Wiggum?

 
At 07 februari, 2008 10:25, Anonymous Anonym said...

Och när du tröttnat på Homer skickar du hit honom.
Lillebror äter , skiter, sover Homer.
Han skulle bli glad med andra ord.

 
At 07 februari, 2008 16:06, Blogger adam said...

Jag har halv tre-fika, även om jag slutar tre. Då sitter man bara med en kaffe och räknar ner, och efter en halvtimma tackar man för sig och går hem.

 

Skicka en kommentar

<< Home