fredag, februari 15, 2008

Kollektiv 30-årspresent

Många i Kustarnikredaktionen fyller 30 i år! Vi har redan kunnat gratulera Anton, medan Måns, Thomas, Gustaf och Sebastian står på tur. Jag firar er alla här kollektivt med en present i form några tröstande ord: Det GÖR inget att ni har såsat bort era trettio första år på dataspel, gitarrer och fruntimmer. Jag vet ni känner paniken ibland, men tänk då på mina ord: Det gör ingenting!



1499: Michelangelo Buonarroti, 24 år, konstnär.




1965: Bob Dylan, 24 år, musiker.




1997: Tor Billgren, 21 år, ubåtskapten.

5 Comments:

At 15 februari, 2008 17:48, Blogger Anton Berg said...

Snus är snus och strunt är strunt om än i Billgrenska promemorior!

 
At 15 februari, 2008 19:04, Blogger Måns said...

Sen, när Tor vände sig om, skrattade vi gott för jag hade sotat gluggarna i periskopet så han såg inte KLOK ut.

 
At 16 februari, 2008 00:29, Blogger adam said...

hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
At 19 februari, 2008 10:15, Blogger Thomas Pihl said...

Thomas: Garnkonstnär, vigselmusikant och småbåtskapten.

 
At 19 februari, 2008 18:25, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Var du verkligen kapten, Tor? Jag har hört sägas att du var skeppsgosse och mest fick skrapa havstulpaner av ubåten och bli utsatt för de andra sjömännens råbarkade humor när de hällde sluring i din koj. Var det inte så?

För egen del kan jag bara säga att hela mitt liv ett pågående konstverk. Jag räknar inte med att det ska vara fullbordat på en 55-60 år än, så 30 känns som en fis i rymden.

 

Skicka en kommentar

<< Home