onsdag, oktober 17, 2007

Bannad av biskopen

I dag har jag blivit åthutad av Teodosie av Tomis, ortodox biskop från Constanta i Rumänien.
”Vad är det där för ring du har i örat och vad symboliserar den? Ringar är för kvinnor, inte för män. Ta genast ut den” förkunnade biskopen myndigt.
Jag förklarade att i Sverige kan både män och kvinnor ha ringar i öronen och fick bifall av den lokale lutheranske kyrkoherden som glatt inflikade att jag inte var ortodox.
”No, that is evident” sade biskopen.
Det du, Tor. En så högt uppsatt kyrkofunktionär har du aldrig fått en reprimand från!

5 Comments:

At 17 oktober, 2007 19:54, Blogger Tor Billgren said...

Nej det har jag inte. Jag är uppriktigt avundsjuk.

Förslag på svar på biskopens åthutning:

1.
- Det förekommer även att romska män har ring i örat. Romerna, du vet. Dem ni älskar att förfölja och förvisa till ghetton.

2.
- Jag är PIRAT. Pengarna eller livet! Och ro genast hit med det där guldkorset!

 
At 17 oktober, 2007 20:23, Blogger Anders said...

3.
Och hur är det att bo i InContinentstanta då?

4.
Vad tycker du om vitlök och träpålar? Vill du prova?

5.
Varför har du din kräkla uppkörd i rektum? Ta genast ut den!


Får rumänska biskopar inte lära sig vett och etikett nuförtiden?

 
At 19 oktober, 2007 11:48, Blogger Anders said...

Var han sån hela tiden, Gustaf?
Gick det över huvud taget att prata med honom?

 
At 19 oktober, 2007 11:51, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Jag svarade faktiskt först att det var en piratring. Men han verkade inte förstå vad jag menade.

Jag tror inte rumänska biskopar känner att de behöver så mycket vett och etikett. Det räcker med stort skägg, stor hatt, stort krucifix och ett kraftigt svingat rökelsekar.

 
At 19 oktober, 2007 11:53, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Anders: Nej, annars var han inte otrevlig. Bara korrekt och lite misstänksamt avvaktande. Jag duade även den närvarande kyrkoherden och det folkpartistiska kommunalrådet, som jag kallade Joakim och Kenneth. Jag tror att hans intryck var att jag var en väldigt ohängd slyngel.

 

Skicka en kommentar

<< Home