fredag, februari 23, 2007

Stolleprov part II

Kommer ni ihåg när jag skrev det här?



Välkommen I Fäders Spår!
Vi har mottagit Din anmälan och Du är registrerad med följandeuppgifter:
Namn: Berg, Anton
Klubb: Stockholm
Lopp: Öppet Spår Måndag
Startnummer: 10751
Nummerlappen finns att hämta i Sälen
Löpande information finns under www.vasaloppet.se
Vi ses i spåret!

Det var 19 juni och snö och svett var något som bara fanns vagt i bakre regionerna av min skalle.
På måndag är det istället högst påtagligt med snö svett å blåbärssoppa.

Jag åker mycket riktigt Öppet spår, 90 km mellan Sälen och Mora och ser det som ett otroligt äventyr!

Enligt förståsigpåarna är det bra om man tränat ihop cirka 40 mil på skidor innan man åker, minst 30 mil bör man ha i kroppen.
Eftersom snön kom sent till Stockholm har jag bara hunnit köra 13.


Jag har alltså den fullaste respekten för sträckan.





Så när ni sitter där på era jobb på måndag så skänk en tanke åt en svettig idiot och vill ni följa mina äventyr kontroll för kontroll går det tydligen väldigt bra att göra detta via sms-rapporter.

För 25 kronor får ni ett SMS varje gång jag passerar en kontroll. Förhoppnignsvis klarar jag alla åtta och tar mig till Mora.
Skicka: "ÖS 10751" till nummer "72700"

Anna åker Halvvasan (alltså 4,5 mil) på tisdag, henne kan ni följa så här:

HV 433 till nummer 72700

Tiden fram till loppet använder jag nu till att äta och vila. Man gör av med ungefär 6000 - 8000 kalorier, och även om man äter och dricker på varje kontroll under loppet så får man bara i sig cirka 2000 kalorier. Det innebär att man förlorar mellan 4000 och 6000. Energi man måste bygga upp nu.

Alltså äter jag pasta och potatis och ris. Två luncher. Extra frukost. Dubbla bakpotatisar idag.

Grymt spännande! Återkommer med rapport om en dryg vecka!

11 Comments:

At 23 februari, 2007 15:39, Anonymous Anonym said...

Hurra! Jag har redan beställt SMS-bevakning och ska följa Anton "Öset" Bergs framfart med spänning. Lyche te helä!

 
At 23 februari, 2007 15:47, Blogger Anders said...

Wow!
Du tänker verkligen göra det!
Eller, ja, det tvivlade jag väl inte på, men som du själv säger; nu blev det plötsligt väldigt konkret.
Jag har ett vagt minne av att det var fler än du som inledningsvis avgav löftet att åka, men jag tycker det är helt onödigt att vi ska gräva vidare i den frågan.

Fett med respekt på du, Anton!

 
At 23 februari, 2007 15:51, Blogger Jonas Bergroth said...

Härligt att höra att du laddar glykogendepåerna på allvar.

Har du odlat skägg också? Annars är det hög tid att begrava rakhyveln för att ge ditt ångande anlete lite wassbergsk charm i spåret.

 
At 23 februari, 2007 16:55, Blogger Tor Billgren said...

Jag ska hyra en helikopter och flyga över Anton hela vägen och pumpa ut Valkyriernas ritt på högsta volym. På det viset kommer jag att spara in de 25 kronorna för SMS-tjänsten. Smart va?

 
At 23 februari, 2007 16:58, Blogger Måns said...

Jag ska betala 100 kronor för att få SMS-rapporter om Tors helikopterfärd!

 
At 23 februari, 2007 17:00, Blogger Tor Billgren said...

Skulle inte du hyra en sån där fattig scooter och köra framför, Måns?

 
At 23 februari, 2007 17:09, Blogger Tor Billgren said...

Väntaväntaväntavänta nu här ett ögonblick. ÖPPET SPÅR? Det är alltså inte det riktiga Vasaloppet? Shit, jag tror inte att helikoptern går att avbeställa. DU HAR LURAT MIG, ANTON!

 
At 24 februari, 2007 12:06, Blogger Anton Berg said...

Åååååhhhhh vad jag kommer få höra det där!

- Åkte du vasaloåået Anton?
- Ja! Öppet spår. Det var fanimej det jobbigaste jag gjort! Jösses så stolt jag var när jag klöv mållinjen!
- Jaha... Du Öppet spår sa du? Det är alltså det RIKTIGA vasaloppet?

DET ÄR SAMMA STRÄCKA! 90 KILOMETER!
BASTA!

På tal om basta... dags att äta igen! Hmmm... makaroner, skruvar, spagetti eller lasagne?

 
At 24 februari, 2007 12:21, Blogger Tor Billgren said...

Är det inte mycket kolhydrater i öl? Gör en Homer Simpson-uppladdning.

 
At 24 februari, 2007 16:55, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Jag ska titta på loppet på TV. Är i full gång med Homer Simpson-uppladdningen. Full respekt för en hård satsning Anton. Jag föreslår att du ska ha black metal bandet Sportlovs låt ”Ur spår” på repeat i lurarna under hela loppet.

”UR SPÅR
DU FÖRSTÅR
EN TRADITION SEN URMINNES ÅR
EN STRID
PÅ TID
FÖRGÄVES DU KÄMPAR ATT FÅ GLID
UR SPÅR
DINA LÅR
BLÖDER FRÅN STAVHUGGENS SÅR
TRÄD FRAM
DU SOM VANN
SKÄNDA KRANSKULLOR I LUCIFERS NAMN”

Vintersport är ondska!
www.myspace.com/sportlov

 
At 25 februari, 2007 23:35, Blogger Thomas Pihl said...

Jodå, jag hade planer på att åka.
Men eftersom snön kom så sent så hade jag ju bara hunnit få cirka, säg, ungefär, 13 mil i benen. Och det är alldeles för lite!

Respekt till Anton Oxberg. Vi håller tummarna i morgon!

 

Skicka en kommentar

<< Home