onsdag, februari 14, 2007

Le Grande Finale de l'Art du Roulette de la Mus





7 Comments:

At 14 februari, 2007 16:38, Anonymous Anonym said...

Åh! Den sista där ska få bli fondtapet i vår nya lägenhet! (Eftersom Karin vägrar låta mig sätta upp den fina tapeten med japanska körsbärsträdskolibrier i japanska körsbärsträd med stora japanska körsbärsträdsblommor från det där tapetantikvariatet i Malmö)

 
At 14 februari, 2007 16:46, Blogger Thomas Pihl said...

Den näst understa påminner faktiskt lite om vår sovrumstapet. Åtminstone i vänsterkant. Den högra delen påminner om mina föräldrars gamla strukturtapet i vardagsrummet.

 
At 15 februari, 2007 10:35, Blogger Tor Billgren said...

Detta är fenomenalt vackert!

 
At 15 februari, 2007 11:59, Blogger Anders said...

Nu kan jag bara tänka på japanska körsbärsträdskolibrier.
Vill se!

 
At 15 februari, 2007 12:23, Anonymous Anonym said...

Oj. Hmm. Jag ljög visst om körsbärsträden. Och jag mindes den som mycket mer japansk än den är. Men surfa in på Tapetorama klicka på online katalog, välj Snabbsök och mata in artikelnummer 9294 !

 
At 15 februari, 2007 13:27, Anonymous Anonym said...

Jag önskar mig för övrigt mer konst av A. Lindberg. Gärna digital, men även fotad analog. Minns t.ex. en pojke med kul hållning, avbytare, kanske han var? Produceras det något nytt?

 
At 15 februari, 2007 14:18, Blogger Anders said...

Den heter ju Hummingbirds!
Är inte det kolibrier så vet inte jag.
Zum-zum, zum-zum, Hmmmm-m!

Tack, Seb!
Intet nytt har producerats i den Lindbergska ateljén sedan Hedenhöses dagar.

"Avbytare" är ett verk i serien Fotbollspojkar. Jag min åsna sålde de två bästa målningarna i serien till en kamrat och ångrar mig bittert varje gång jag besöker honom. Å andra sidan gillar han dem, så det blev väl bra.
De heter "Bänksittare" och "Självmålgörare". Bara det en anledning till att jag saknar dem.

 

Skicka en kommentar

<< Home