fredag, februari 09, 2007

Så här blev vardagsrummet


6 Comments:

At 10 februari, 2007 11:31, Blogger Tor Billgren said...

Åh, fåtölj... Lysande

 
At 10 februari, 2007 15:15, Blogger Måns said...

Grym taklampa!

 
At 11 februari, 2007 18:55, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Vad bra det har blivit! Jag ska också ha väggfasta bokhyllor i mitt bibliotek i framtiden. Och mattan ser mysig ut. Den har ni väl inte haft innan?

 
At 12 februari, 2007 09:15, Blogger Thomas Pihl said...

Vad tar ni för hunden där på mattan?

 
At 12 februari, 2007 13:25, Anonymous Anonym said...

Var ansöker jag om lånekort?

 
At 12 februari, 2007 14:07, Blogger Anders said...

Vi försöker ju alltid möblera för Det Goda Samtalet. Samt Det Goda Simpsonsavsnittet.

Taklampan är en Måsen inhandlad på Gamla lampor i Stockholm för det hutlösa priset av 4500 kronor. Men jag har kommit att tycka om den ändå.

Bokarna är påsamlade under många års tid och nu äntligen exponerade samtidigt för första gången i världshistorien. Mest Nordisk Uppslagsbok och Googleania.

Mattan är ett fynd från vinden, liksom soffbordet. Och skrivbordet. och karmstolen.

Hunden på mattan har tråkigt på bilden. I helgen bytte vi torrfodersort, från tråkig knastrig till lyxig mjukare. Jag skulle testa den på hunden, så jag tog fyra bitar i handen och bad henne städa. Då går hon i vanliga fall och samlar ihop sina tuggleksaker och lägger dem i den därför avsedda korgen. Men nu var hon så fruktansvärt sugen på den nya maten att hon inte kunde tänka klart utan slängde sig på rygg och viftade med tassarna.
"Städa" sa jag. Då rullade hon runt. "Städa" sa jag. Då satt hon vackert. "Ä vafan" sa jag och gav henne bitarna. De gick ned.

Lånekort köpes hos Connex. Enkel biljett med nattåget till Kiruna. Uppvisas vid entrén.

 

Skicka en kommentar

<< Home