fredag, februari 02, 2007

And now, for something completely different:









6 Comments:

At 03 februari, 2007 02:53, Blogger Måns said...

JA!
JA!
JA!
(Vi åker som sagt tillbaka 8 mars.)

 
At 03 februari, 2007 02:55, Blogger Måns said...

Jag var tydligen inloggad på mitt dumburkenkonto.
Sorry om det blev förvillande.

Men kontentan är:
JA!, Anders.
JA!

 
At 03 februari, 2007 10:22, Blogger Tor Billgren said...

Mycket bra, Anders. Är det vattenreservoarer? Att du inte lyckades få med Karlsson på Taket på en enda bild...

 
At 03 februari, 2007 15:30, Blogger Anders said...

Endast din andra kommentar blev förvillande, Måns. Jag förstod din första.
Är mycket avundsjuk på er. Men inte missunsam.
Jag och min fru snackar om att åka tillbaka nästan varje dag.

Jo, det är nog vattentorn allihop, Tor.
Vi bodde på tolfte, den högsta, våningen i vårt hotell och trycket i ledningarna var så dåligt att man fick hota ut dropparna i duschen.
Så min teori till alla dessa torn är att de helt enkelt inte har nog med kräm i stadens vattensystem för att få ett vettigt tryck i alla höga hus.
Alltså låter de vattnet sippra upp till tornen, och eftersom de sitter högst i kåken blir det då ett naturligt tryck i våningarna under.
Det var en rolig kontrast när de arkitektoniska mästerverken, gamla såväl som nya med gjutjärnskrumelurer respektive släta glas- och stålytor, hade dessa otroligt enkla burkar uppflugna på taken.
Som om en fullt riggad brud skulle toppa sin bländvita bröllopskreation med en skitig truckerkeps.

 
At 04 februari, 2007 15:53, Blogger Anders said...

Tack!

Lite irri att bilderna inte laddar så bra, men det verkar ju vara ett allmänt fel för hela bloggen, va?

Min faborit är nog den sjätte bilden. Tyvärr är den ohelvites oskarp. Alla är fotade med en liten fickdigital på fri hand, så det blev som det blev.
Men det är något med proportionerna och färgerna i den där sjätte som gjorde att jag sparade den. Är det Heidi Klums feja på reklamväggen?
Jäkligt sugen att göra en målning, typ två meter hög, efter fotot. Men mina färger har frusit på vinden...

 
At 05 februari, 2007 09:20, Blogger Thomas Pihl said...

Vattenreservoarer!???

De där burkarna innehåller 72-millimeters luftvärnskanoner.
Så fort ett kapat passagerarplan närmar sig NY trillar plåten bort, och tio eldrör fälls ner.

Floff floff floff!

Var det någon av er som såg "vattenreservoarerna" före 9/11 kanske?

Heidi Klum kan det vara. Eljest är det någon annan tunn modell med rådjursblick.


Bilderna laddar jättebra hos mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home