onsdag, februari 21, 2007

As time goes by

I tonåren taggade Gustaf ner hela Simrishamn med sin signatur Kefir. Varenda elskåp, varenda reklampelare, varenda enkelriktatskylt. Han gjorde stora spraymålningar och gillade att brottas under festerna i lägenheterna, källarna, tallskogarna, på stränderna. Vi drack varandra till och dansade och log, och lyssnade på kylig ambientmusik och Lundell och kokte makaroner och svampstuvning i gryningen.

Idag är Gustaf polis.

Han gillar fortfarande att brottas.


8 Comments:

At 21 februari, 2007 09:49, Blogger Thomas Pihl said...

Har han gjort den bilden av dig?
Den är ju fantastisk!
Har även originalet ett gulstick, eller kommer det från avfotograferingen? Jag gillar det hursomhelst.

Min kompis Tobias var vildast av oss. Han sparkade in en fönsterruta, busåkte på moped, samlade på knivar och brände kanske ner ett torp.
I dag är han polis.

 
At 21 februari, 2007 18:03, Anonymous Anonym said...

Ja, inget har ju egentligen förändrats; möjligtvis att jag numera får betalt för brottningen..

 
At 21 februari, 2007 18:24, Blogger Tor Billgren said...

Utmärkt, Gustaf.

 
At 21 februari, 2007 18:55, Anonymous Anonym said...

...Möjligtvis boffar vi inte lika mycket N2O från din hemmagjorda "bong" heller.. -Var den gjord av en gräddsprits eller? Minnena är suddiga från alla snurriga tilltag...

Ds

 
At 21 februari, 2007 20:49, Blogger Måns said...

Hannah tycker, och jag håller med, att detta finfina konstverk skulle göra sig alldeles utmärkt som en fönstermålning.
I Skillinge?!?!

 
At 21 februari, 2007 22:39, Blogger Johnny Bode- Sällskapet said...

Håller med, mycket snyggt. Bilden skulle även fungera bra på rispapper, med en svagt pulserande lampa bakom modellens huvud.

Och på tal om den där gräddsprits-bongen så förde den ett senare liv i en nedsliten paradvåning på Lorensbergsgatan i Göteborg, vill jag minnas. Kanske lever den till och med idag en undanskymd tillvaro på en skafferihylla i Malmö? Jag minns också drogexperiment som gick ut på att röka humle. Det smakade sur korkbark och ledde till sist till att initiativtagaren somnade över bordet under högljudda snarkningar. Those were the days. Och idag är han känd kulturjournalist...

Men på tal om rökverk har jag hört att du skaffat en äkta briar-pipa, Tor. Avsedd för piptobak. Om du skickar en bild på den så ska jag skicka en på kapten Haddocks whisky. Okej?

 
At 23 februari, 2007 14:57, Blogger Anton Berg said...

Fan-ta-sti-sk målning!
Som en Kapten Nemo som målats av en Hergé på LCD (snarare Opium i hans fall...)

 
At 14 mars, 2007 12:40, Anonymous Anonym said...

Jag får väl medge att jag har någon form av Border-line diagnos/ symptom gällande min personlighrt som går stick i stäv gentemot alla konventionella föreställningar huruvida en rättskaffens man bör syssla med "underground-art"... Ta en titt på det senaste och begrunda det ambivalenta i mitt liv.

www.fotolog.com/thewholeyearinn

Gustaf
(will never stop..ps)

 

Skicka en kommentar

<< Home