torsdag, februari 23, 2006

Söte bror











7 Comments:

At 23 februari, 2006 14:46, Blogger Thomas Pihl said...

Ja, jag har ju inte fått riktigt lika många SMS från svärfar under det här mästerskapet som jag brukar få.

Under skid-VM senast kunde det låta såhär:

"Dårlig dag. Bare et gull..."


Nu låter det såhär:

"Alt går galt for Norge. Det hviler en forbannelse over disse lekene. Jeg får heie på Lind."


Undrar om det lindrar smärtan för norrmännen att det faktiskt heter olympiska LEKAR?

 
At 23 februari, 2006 14:56, Blogger Måns said...

Stackars Arvid...

Jag blir lugn i förvissningen om att min far garanterat upplever sitt bästa OS någonsin.
Han tycker ju att det är mycketmycket roligare när Norge förlorar än när Sverige vinner.

För att förstärka det ytterligare ser han allt med digitaltv:n på NRK.

Jag har inte frågat men det skulle inte förvåna mig om han missade Anjas guldåk i går för att han istället såg hur nån norsk junior trillade på 10 000 m skridsko.

Tydligen grundar han sina aversioner på en gammal jävla intervju med Egil Drillo Olsen, när denne (enligt far) sa att han "Kosede sig" för att Sverige förlorade en fotbollslandskamp mot ngt annat land.

 
At 23 februari, 2006 16:00, Blogger Anders said...

Oj!
Det hade jag inte fattat.

Visste ni förresten att Norgevisan, ni vet "Norge, Norge, det är ett ruttet land" skrevs av Hasse å Tage 1968 som ett svar på just norska framgångar i de olympiska lekarna.

 
At 23 februari, 2006 16:38, Blogger Anton Berg said...

*Nelsonskratt*

Helst det där när Nelson är långt från Springfield och inte kan höra det som sägs hemma hos familjen Simpson men ändå, när det är som upplagt för hans skratt -
så ringer telefonen och Nelson skrattar i den!

Obetalbart!

 
At 23 februari, 2006 23:07, Blogger Thomas Pihl said...

Vad hade du inte fattat, Anders?

 
At 24 februari, 2006 09:23, Blogger adam said...

Jag märkte skillnaden mellan oss och Norge i Oslo efter första tävlingsdan. Lars Thomas säger "det var ingen vidare norsk dag" efter tre eller fyra medaljer. Dom tog ju bara ett guld. Då sa jag att det hade vi svenskar varit nöjda med under hela OS. Men se var som hände. Förresten, grattis till rekordvinsten Anders. Det är din förtjänst förmodar jag?

 
At 24 februari, 2006 14:45, Blogger Anders said...

Ursäkta, Thomas, otydligt av mig.
Jag hade inte fattat att det går så dåligt för Norge.
Fast det förklarar varför det var så få LKAB-anställda i Narvik som satt klistrade vid fjärrsynsapparaterna när jag var där senast.

Nejdå, Adam, hela den vinsten är inte min förtjänst.
De övriga 3600 medarbetarna i firman står för säkert hälften.

 

Skicka en kommentar

<< Home