torsdag, februari 23, 2006

Östfront

Nu har jag upprättat expedition i Skillinge.

(X) Laptop
(X) Jan Håfström-litteratur
(X) Telefoner
(X) Lars Gårdfeldt-bok
(X) Avtalad telefonintervju med René Vazquez Diaz
(X) USB-minne fullt av artikelfragment
( ) Idioter
(X) Utsikt över hamnen och skutornas masttoppar
(X) Utsikt över havet, snödisigt
( ) Rökrock (helvete)
(X) The Knifes nya skiva (högt)
(X) Are you scared to get happy?-samlingen
(X) Första numret av tidningen Ondskan
(X) Vin i kylskåpet (inte än, Tor, inte före klockan 12)
( ) Frukt (skall åtgärdas snarast)
( ) Pengar (de tar faktiskt KORT här)
( ) Erik (kommer imorgon)

13 Comments:

At 23 februari, 2006 11:30, Blogger Jonas Bergroth said...

Sitter och blir avundsjuk. Att vara redaktör är tyvärr i hög grad att vara knuten till ett kontor.

Fast jag har förhandlat mig till lediga fredagar på obestämd framtid. Helgen börjar alltså i eftermiddag. Alltid något.

 
At 23 februari, 2006 11:55, Blogger Thomas Pihl said...

Här:

( ) Lediga fredagar
( ) Lediga några andra vardagar
( ) Slit och släp
( ) Kustarnik-kompisarna
(X) "Man får va gla man har hälsan"-inställning

 
At 23 februari, 2006 12:06, Blogger Anton Berg said...

Frukt! På jobbet har vi en "fruktliga" eftersom frukt är bra. Bättre än godis. Vi har lokaler mitt emot ett kafé. Livsfarligt.

Alltså måste fruktintaget uppmuntras.

Varje gång man ätit en frukt får man rita frukten på ett papper och sen sätta upp den efter sitt namn på väggen.

Först till väggens slut vinner.


Men du Tor kan alltså äta frukt utan en fruktliga.

Konstigt.

 
At 23 februari, 2006 12:09, Blogger Tor Billgren said...

Ja jag kan äta frukt utan en fruktliga. Hur långt har ni kommit med era bilnummer?

 
At 23 februari, 2006 12:26, Blogger Jonas Bergroth said...

Fruktliga...
Hmm. Själv misslyckas jag med att äta frukt trots att vi har sån där prenumererad fruktkorg på kontoret. Måste röra sig om ett karaktärsfel.

 
At 23 februari, 2006 13:55, Blogger Anton Berg said...

Jag ska hitta 126.

Det här har vi inte pratat om på flera månader så jag har inte en aaaaaaaning om vad Måns är på.

Spännande!

 
At 23 februari, 2006 14:11, Blogger Måns said...

(X) 112
(X) 113
(X) 114
( ) 115

PS. Har du också en fruktliga, Bilen? Tihi! Ds.

 
At 23 februari, 2006 14:14, Blogger Thomas Pihl said...

Nej, men vi har fruktkorg på jobbet, som fylls på både måndagar och onsdagar.

Man brukar kunna sno åt sig en banan och ett par clementiner. (Typ de enda frukter jag äter.)

Och är det slut i vår korg kan man sno av nattredaktionen, för de börjar inte jobba förrän kl 16, och har ingen chans att freda sig.

Jag har ökat mitt fruktintag från noll till ganska mycket. Bra!

 
At 23 februari, 2006 14:16, Blogger Anders said...

Frukt?
Vad är det?

 
At 23 februari, 2006 19:23, Blogger Måns said...

Anders: Det är sånt här.

 
At 24 februari, 2006 10:32, Blogger Jonas Bergroth said...

Förresten Tor: får man läsa någon reflektion rörande Gårdfeldt-boken (som jag antar är hans avhandling) framöver?

 
At 24 februari, 2006 12:02, Blogger Tor Billgren said...

Jonas: Det får man. Den skall skrivas efter den långa artikeln om Artur Lundkvist som jag börjar på NU! Nej, förresten - efter lunchen på hamnkrogen, so long

 
At 24 februari, 2006 15:50, Blogger Anton Berg said...

Erkännande:
Jag fnissade högt åt Måns länk.

 

Skicka en kommentar

<< Home