måndag, september 05, 2005

Varning på stan!

¤ Jag glömde visst en man. Johannes Anyuru, stackarn, sjuk och jävlig kvällen till ära, fick inte riktigt plats. Ändå var han väldigt trevlig att lyssna på. Han har släppt en ny bok, Omega, och ibland glänste han till, särskilt i en nyskriven dikt, från ett A4, med en bicpenna. (Tror jag). Bra snubbe.
¤ Min kompis Nils fick nyligen veta av sin bror att Anton Berg är homosexuell. Varför har du inte sagt något?
¤ Viktor, som jag har övertalat, var ikväll på sitt livs första körövning, och kom ut därifrån strålande glad!
¤ Jag funderar på att fylla 30 redan på fredag så ni kan hålla tal, gubbar, så jag börjar gråta.
¤ På text-tv varnade sossarna om att sverigedemokraterna tänker utnyttja det låga valdeltagandet i kyrkovalet. Nassarna mobiliserar särskilt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Katrineholm!

9 Comments:

At 06 september, 2005 02:42, Blogger Måns said...

Jag har redan slängt mitt röstkort.

 
At 06 september, 2005 07:55, Blogger Tor Billgren said...

Bara en person med sin gaydar på standbyläge och kontakten utdragen skulle kunna få för sig något så absurt.

 
At 06 september, 2005 09:49, Blogger Anton Berg said...

Bruce Springsteen
Fotbollsfigurer i plast

Räcker det?

 
At 06 september, 2005 11:46, Blogger Anders said...

Hela min självkänsla bygger på att kunna säga saker som:
"Redan på journalistlinjen brukade ju Anton Berg..."
"Jag minns när jag och Anton Berg satt på ett kafé en gång och..."
"Jag tror att Anton Berg såg mig som mer än bara en kompis, för jag minns särskilt hur...

Sen är det ju omöjligt att säga hur såna där rykten uppstår.

 
At 06 september, 2005 12:51, Blogger Anders said...

Förresten, Anton:
Manlig idol i rutig flanellskjorta och skäggstubb.
Kitschiga plastleksaker.
Nej, det klargjorde ingenting.

 
At 06 september, 2005 14:44, Blogger Thomas Pihl said...

Är det inte Anyuru som har skrivit den där "Gudarna måste vara tokiga"?

 
At 06 september, 2005 14:48, Blogger Tor Billgren said...

Jo!

Färgen arbetar långsamt, tålmodigt,
i yttersta hemlighet,
lösningsmedlet i kromet bryter ner
de bakomliggande ytorna, den ursprungliga
färgen, det löser upp väggarna,
till slut kanske också
själva samhällets
inre strukturer.
Därför är sprayfärgen TID, sammanpressad,
kondenserad, lagrad inuti en aluminiumbehållare:
spänningen
när den med ett pekfingertryck
släpps lös.

 
At 06 september, 2005 14:49, Blogger Tor Billgren said...

Nej!

Du snärjde mig med din fråga, Th.

 
At 06 september, 2005 14:59, Blogger Thomas Pihl said...

Hahaha!

Sitting duck!

Bingo!

 

Skicka en kommentar

<< Home