lördag, september 03, 2005

Fridolin och Slottner

Ibland har jag ångrat att jag personröstade på Gustaf Fridolin i förra valet, men hans utspel om att lämna riksdagen hedrar honom. Och det menar jag inte på ett ironiskt sätt. Det behövs fler politiker som fattar att man inte kan sitta och fisa på sina ämbeten i decennier. Idag är jag stolt över mitt val.

Fridolin lämnar politiken, men Erik Slottner kommer tillbaka - som politisk sekreterare åt bland annat riksdagskvinnan Chaterine Påhlsson (kd), som är motståndare mot partnerskap mellan homosexuella, och menar att homosexualitet är något man väljer för att det är trendigt.

Det är mycket bra att Påhlsson får en nära medarbetare som kan ge henne adekvat och relevant information, och inte bara religiöst korrekta amsagor.

1 Comments:

At 04 september, 2005 00:45, Anonymous Anonym said...

Va ska han lämna riksdagen?! Det är säkert hans vidlyftiga sexaffärer som ligger till grund. Igår skvallrade jag om riksdagsmännens snusk på din balkong Tor, när jag gick ut för att röka med Mr Big och Blondie. Jag har nämligen lite känningar i parlamentet.

 

Skicka en kommentar

<< Home